English

ایرج حریرچی:

ابتلا ۷۰ پرسنل بیمارستان بقیه الله به کرونا/ استفاده از ماسک در تهران از ۱۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است

معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد استفاده از ماسک در تهران از ۱۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است و اگر ۹۵ درصد مردم از ماسک استفاده کنند، نتیجه حاصله بهتر از فروردین خواهد بود.

ابتلا ۷۰ پرسنل بیمارستان بقیه الله به کرونا/ استفاده از ماسک در تهران از ۱۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است

به گزارش خبرگزاری موج، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در بازدید از بیمارستان بقیة‌الله تهران گفت: جهت بازدید و تشکر به بیمارستان بقیة‌الله(عج) آمدم؛ بیمارستان بقیة‌الله وابسته به سپاه پاسداران است و با پشتیبانی که سپاه انجام داد، یکی از چند بیمارستان اصلی و خیلی مهم ما در کشور بود که در دوران اوج کرونا به پذیرش 550 بیمار هم رسیده است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: پرسنل این بیمارستان با فداکاری در تمام سطوح حضور داشتند و فقط مختصص عفونی و داخلی نبود بلکه متخصصان کلیه و سرطان و ... کمک کردند.

حریرچی اضافه کرد: متأسفانه تاکنون به دلیل شدت فداکاری و فعالیتی که داشتند، سه نفر از پرسنل بیمارستان بقیه الله شهید و بیش از ۷۰ پرسنل هم به بیماری کرونا مبتلا شدند.

وی ادامه داد: در همین بخش یک پرستار با ۲۲ سال سابقه، یک متخصص قلب، یک فوق تخصص سرطان، دو نماینده مجلس و یکی از سرداران و کلی مردم عادی، کارمند و کسبه بستری هستند.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه در یک دوگانه بیماران کرونایی و عادی درگیر هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر درست است که بیمارستان‌ها با تمام قوا آماده هستند اما بسیاری از بیماران سرطانی، قلبی و دیابتی در اسفند، فروردین و اردیبهشت مراجعه نکردند و اکنون باید خدمات را ارائه دهیم.

وی افزود: وقتی کرونا نبود از نظر تخت آی‌سی‌یو مشکل داشتیم البته ۱۵۰۰ تخت آی‌سی‌یو اضافه کردیم اما کافی نیست و از مردم عزیز خواهش می‌کنیم با توجه به اینکه پیش‌بینی‌های روز دنیا می‌گوید که از اواخر شهریور و مهر با تشدید بیماری مواجه خواهیم بود، پرسنل بهداشتی و درمانی را برای سلامت خودشان حفظ کنند.

حریرچی تأکید کرد: یکی از استراتژی‌های بزرگ بین المللی تمرکز بر گروه‌های خاص، افراد پیر، افرادی دارای بیماری خاص و همچنین کادر درمانی است.

وی خطاب به مردم گفت: به خاطر سلامت خودتان، دست‌هایتان را بشویید، از هرگونه ماسک هنگام خروج از خانه تا برگشت به خانه استفاده کنید، فاصله‌گذاری اجتماعی یک متر تا یک و متر را رعایت کنید، از هرگونه تجمع چند نفره بپرهیزید.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: خبر خوب این است که در ۱۰ روز گذشته رعایت استفاده از ماسک در تهران از ۱۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است و در مراکز استان‌ها از ۲۰ درصد به ۵۰ تا بالای 75 درصد است اما این کافی نیست و ما نباید بگذاریم تا تعداد کشته‌ها افزایش پیدا کند و بعد رعایت کنیم.

وی اضافه کرد: اگر کف پیش‌بینی ۸۰ درصد مردم و ایده‌آل ۹۵ درصد مردم از ماسک استفاده کنند، نتیجه حاصله بهتر از فروردین خواهد بود.

حریرچی درباره اقدامات وزارت بهداشت برای کاهش بیماران مبتلا به کرونا، اظهار کرد: بستری‌شدگان در بیمارستان مانند کسانی هستند که انتهای رودخانه قرار دارند و پرسنل ما مجبورند در امواج خروشان بروند و آنها را نجات دهند؛ راه مقابله با کرونا از بیمارستان نیست، گرچه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کاملا آماده هستند و با تمام قوا، فعالیت می‌کنند ولی اگر روند عدم رعایت ادامه پیدا کند، نه ظرفیت ما بلکه کشورهای مختلف، کفاف نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش کرونا در فصل سرد سال، راه جلوگیری از ابتلا به آن، پیشگیری و رعایت نکات ایمنی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه