English

کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در شهرهای شمالی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما در سواحل شمالی، شمال غرب و شمال شرق کشور خبر داد.

کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در شهرهای شمالی کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۳ تیرماه) طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان وقوع رگبار پراکنده باران، همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردا (۴ تیرماه) و پس فردا (۵ تیرماه) در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد داریم، گفت: به‌تدریج از روز جمعه (۶ تیرماه) با نفوذ جریان خنک شمالی در سواحل دریای خزر طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه (۶تا ۸ تیرماه) بارش باران، کاهش محسوس دما و وزش باد شدید موقت را شاهد خواهیم بود. طی این مدت دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: امروز (۳ تیرماه) در بخشی از نقاط استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد و این شرایط از امروز تا یکشنبه هفته آینده (۸ تیرماه) در شمال سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه زابل برقرار خواهد بود. در بعضی ساعات نیز در این مناطق وقوع گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه از امروز تا پس فردا (۵ تیرماه)‌ در بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد، گفت: از روز جمعه (۶ تیرماه) با نفوذ هوای خنک شمالی ابتدا شمال غرب کشور، سواحل شمالی و به‌تدریج شمال شرق کاهش محسوس دمای بیشینه را به‌طور میانگین بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد تا روز یکشنبه (۸ تیرماه) خواهند داشت. در سایر مناطق نیمه شمالی نیز کاهش دما حدود ۶ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۴ تیرماه) صاف، همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه (۵ تیرماه) نیز صاف، همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه