English

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (۳۰ آبان) در نوار شرقی کشور و بخش‌های از استان‌های یزد، کرمان، شرق هرمزگان و ارتفاعات البرز شرقی و در سواحل شمالی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش دور از انتظار نیست.

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درخصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت:‌ طبق تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۲۹ آبان) برای بیشتر مناطق کشور به‌جز نوار غربی، بارش باران و برای هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و در دامنه‌های البرز و زاگرس و ارتفاعات یزد و کرمان بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (۳۰ آبان) در نوار شرقی کشور و بخش‌های از استان‌های یزد، کرمان، شرق هرمزگان و ارتفاعات البرز شرقی و در سواحل شمالی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، و روز جمعه ( ۱ آذر ) در سواحل شمالی، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی و جنوب سیستان و بلوچستان بارش دور از انتظار نیست.

به گفته‌ی ضیاییان روز شنبه (۲ آذر) نیز در سواحل غربی خزر، اردبیل و به‌صورت پراکنده در ارتفاعات البرز شرقی و روز یکشنبه (۳ آذر) در استان گیلان بارش خواهیم داشت.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا (۳۰ آبان) در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و روز جمعه (۱ آذر) در جنوب سیستان و بلوچستان بارش‌ها به‌صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود و در بخش‌هایی از خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های یزد و کرمان، ارتفاعات البرز شرقی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و روز جمعه (۱ آذر) برای ارتفاعات البرز مرکزی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه امروز (۲۹ آبان) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روز جمعه (۱ آذر) دریای عمان مواج است، گفت: از امروز تا شنبه (۲ آذر) نیز دریای خزر مواج خواهد بود همچنین ضمن پایداری هوای سرد برای شمال شرق کشور، تا روز جمعه دمای هوا بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد دراین مناطق کاهش می‌یابد.

وی در پایان درباره‌ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳۰ آبان) صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و حداقل دمای منفی یک و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱ آذر) نیز کمی ابری و در بعد ازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه