English

رئیس شورای شهر تهران در مراسم آغاز به کار "کاپ":

باید مراقب عملکرد مافیای زباله در این طرح بود!

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای موفقیت در حوزه پسماند ابتدا باید کاهش تولید پسماند را پیگیری کنیم و سپس به کاهش دفن آن بپردازیم.

باید مراقب عملکرد مافیای زباله در این طرح بود!

به گزارش خبرگزاری موج، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم آغاز به کار طرح کاپ با ذکر اینکه بحث تهران هوشمند ازهمان ابتدای دوره پنجم مدیریت شهری مطرح بوده است و امروز بعد از سه سال به مرحله اجرای این طرح رسیده ایم در مورد وضعیت جمع آوری زباله و تفکیک پسماند گفت: مخازن جمع آوری زباله هنوز روباز است و این یک نقطه ضعف در شهر تهران محسوب می شود چرا که در دنیا مخازن جمع آوری زباله در بسته بوده و اجازه دست درازی یک سری افراد سودجو به زباله را نمی دهد.

محسن هاشمی با ذکر اینکه مخازن رو باز باعث می شود تا بوی نامطبوعی در کوچه ها متصاعد شود و مافیای زباله را طماع می کند برای سواستفاده از زباله ادامه داد: همانطور که بارها گفته شده، در این مسیر از کودکان کار هم سواستفاده می شود  که همه اینها نتیجه استقرارمخازن روبازدر سطح شهر است.

وی با اشاره به اینکه  روزهای اولیه حضورمدیریت جدید شهری گفته می شد که روزانه ۱۰ هزار تن زباله از سطح شهرجمع آوری می شود اما امروز این عدد به شش یا هفت هزار تن رسیده است گفت: البته ما به طور دقیق متوجه نشدیم که کاهش تولید زباله هدف است یا کاهش دفن زباله ! به نظرم بهتراست اول به سراغ کاهش تولید زباله در خانه و محل کار برویم و پس از کاهش تولید پسماند باید به سمت کاهش دفن پسماند حرکت کنیم که در آنجا موضوعات مرتبط با تفکیک زباله مطرح می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به موضوع مافیا در بحث زباله اشاره کرد وادامه داد: امیدوارم به بهانه اصلاح روندهای قبلی و از بین بردن مافیای زباله گردی خودمان مافیای جدیدی را در قالب این اپلیکیشن ها ایجاد نکنیم. البته مافیاهای زباله خودشان می آیند و باعث زمین خوردن طرح های این چنینی می شوند و باید مراقب این نفوذها هم بود و نگذاشت آنها به هدف شوم خود برسند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه