English

پیش بینی وضعیت جوی تهران تا ۸ خرداد ۹۹/ افزایش تدریجی دما از اواسط هفته

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران تا ۸ خرداد ۹۹ توضیحاتی ارائه کرد.

پیش بینی وضعیت جوی تهران تا ۸ خرداد ۹۹/ افزایش تدریجی دما از اواسط هفته

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی اظهار کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۴ و ۵ خرداد) در سواحل دریای خزر، شمال غرب، برخی مناطق غرب، دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: همچنین از بعد از ظهر امروز امکان تشکیل توده گرد وخاک روی کشور عراق و هدایت آن به سمت ایران وجود دارد. از اواخر امروز و طی روز دوشنبه (۵ خرداد) پدیده گرد و غبار و یا گرد و خاک در پاره‌ای از مناطق غرب و جنوب غرب دور از انتظار نیست. روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه (۶ و۷ و ۸ خرداد) جوی به نسبت پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود، طی این مدت بارش خفیف باران در مناطقی از ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی رخ خواهد داد.

ضیائیان تصریح کرد: امروز و فردا (دوشنبه ۵خرداد) در برخی نقاط شمال غرب و غرب و طی امروز، دوشنبه و سه شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که می‌تواند در برخی نقاط موجب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی شود.

وی افزود: امروز و فردا (دوشنبه ۵خرداد) در سواحل شمالی بین ۱۲ تا ۱۸ درجه  کاهش و از روز سه شنبه (۶ خرداد) دما به تدریج بین ۵ تا ۸ درجه افزایش می‌یابد. طی این مدت در سواحل دریای خزر وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و دریا مواج و متلاطم خواهد بود. در سایر مناطق کشور تا اواسط هفته آینده روند افزایش تدریجی دما رخ می‌دهد.

وی در خاتمه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت‌: آسمان تهران فردا (۲شنبه ۶خرداد) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد و در بعد از ظهر احتمال بارش پراکنده و رعد و برق  با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد و طی روز سه‌شنبه (۷ خرداد) کمی ابری تا نیمه ابری به همراه گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۴ و ۳۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی