English

ریاست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:

۴ دامداری، از اصلی ترین منابع بوی بد تهران هستند!/ ارسال پرونده این دامداری ها با مراجع قضایی

بعد از گذشت چند ماه از انتشار بوی بد تهران، دیروز رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خبر از ارسال پرونده چند دامداری و شرکت که می توانند سهم مهمی در تولید بوی یاد شده داشته باشند، به مراجع قضایی داد.

4 دامداری، از اصلی ترین منابع  بوی بد تهران هستند!/ ارسال پرونده این دامداری ها با مراجع قضایی

به گزارش خبرگزاری موج، جلسه ویژه بررسی و رفع بوی بد تهران به ریاست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و با حضور نمایندگان و مدیرانی از جهادکشاورزی، محیط زیست و دستگاه های مرتبط برگزار و گزارش کارشناسان در خصوص نتایج بررسی منشاء این بو قرائت شد.

 براساس گزارش های قرائت شده، کارشناسان در این جلسه رسما اعلام کردند که 4 شرکت و دامداری بزرگ در نزدیکی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) سهم مهمی در تولید کود و فضولات حیوانی دارند و به بیانی می توان از آنها به عنوان یکی از اصلی ترین منابع انتشار بوی بد تهران یاد کرد.   

براساس گزارش ارایه شده، باوجودیکه برخی از شرکت ها و دامداری های حاشیه تهران و مسیر یاد شده به تصفیه خانه مجهز به سپراتور و سیستم کلر زنی مجهز شده اند اما، هنوز تعدادی از آنها نیز همچنان بدون توجه به هشدار ها و اخطار ها به فعالیت خود ادامه می دهند که این امر می تواند باعث ایجاد آلودگی های زیست محیطی شود. 

نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در نهایت پس از ارایه گزارش یاد شده و اظهار نظر نمایندگان دستگاه های مرتبط حاضر در جلسه گفت: دامداری ها و شرکت هایی که قانون را در مورد رفع بوی بد ناشی از فعالیت های خود رعایت نمی کنند، باید پس از دادن هشدار و بررسی وضعیت، از سوی محیط زیست استان تهران به مراجع قضایی معرفی شوند.

وضعیت مرکز پسماند آراد کوه یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود. ترکی پس از قرائت گزارش کارشناسان از وضعیت این مرکز که در آن بهترین راهکار برای ادامه فعالیت این مجموعه را بهبود وضعیت کنونی عنوان کرده بودند، گفت: در همین زمینه یک شرکت دانش بنیان معرفی شده که موظف است در کوتاه ترین زمان نحوه تبدیل کمپوست از زباله های آراد کوه را طی طرحی جامعی ارائه دهد و در صورت تصویب در مرحله اجرا قرار گیرد.

ساماندهی آب های سطحی سومین سرفصل مطرح شده در این جلسه بود که درنهایت مقرر شد، با اعتبار 170 میلیارد تومان این طرح (تصفیه خانه فاضلاب) پس از انجام مراحل مناقصه به مرحله اجرا قرارگیرد. طرحی که اجرای آن می تواند تصفیه آب شهرستان های بهارستان و اسلامشهر پوشش داده می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی