English

خلیل آبادی در خصوص فروش عمارت جنجالی اقدسیه اعلام کرد:

عمارت اقدسیه تاکنون مشتری نداشته است/شهرداری همچنان بر فروش عمارت اقدسیه اصرار دارد

با وجود تلاش های شهرداری برای فروش عمارت زیبای اقدسیه، هنوز این بنای منحصر به فرد مشتری نداشته است.

عمارت اقدسیه تاکنون مشتری نداشته است/شهرداری همچنان بر فروش عمارت اقدسیه اصرار دارد

حسن خلیل آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، در خصوص سرنوشت عمارت زیبا و منحصر بفرد اقدسیه گفت: با وجود تمامی حواشی ایجاد شده برای عمارت اقدسیه و انتقادهایی که در مورد فروش آن ایجاد شد، آگهی های مرحله اول شهرداری برای فروش عمارت اقدسیه به نتیجه نرسید و کسی برای خرید پا پیش نگذاشت.

وی ادامه داد: اما شهرداری همچنان بر فروش عمارت اقدسیه اصرار دارد و تصور می کنم دوباره آن را برای فروش عرضه کند.

بیشتر بخوانید:

اموالی که توسط شهرداری به فروش می‌رسد منطبق با اراده شورا نیست

خلیل آبادی در مورد چرایی فروش نرفتن عمارت اقدسیه گفت : شاید دلیل فروش نرفتن این عمارت آغاز موج انتشار ویروس کرونا و شرایط خاص کشور باشد و درماه های آینده، خانه اقدسیه به فروش برسد. ضمن آنکه این عمارت مشتری های خاصی دارد که یا باید از آن برای امور فرهنگی استفاده کنند و یا عاشق خانه های زیبا و منحصر بفرد باشند که همین مساله دایره خریداران را محدود می کند.

گفتنی است عمارت اقدسیه، ساختمانی زیبا که مالک اولیه آن شخصی به نام محمد ظهیری بود که این بنای منحصر بفرد را با تزئینات فراوان در اقدسیه تهران، خیابان گلستان، نبش بن‌بست رزو و با زیر بنایی ۱۲۰۰ متری بنا کرد و در سال 1379 به شهرداری تهران واگذار شد. اما وقتیکه زمستان سال گذشته، خبر فروش این ملک توسط شهرداری منتشر شد، با موجی از انتقادهای طرفداران میراث فرهنگی که آن را اثری تاریخی می دانستند مواجه شد. با این وجود سازمان میراث فرهنگی اعلام  کرد که ملک اقدسیه شرایط ثبت میراثی را ندارد. پس از این اعلام نظر، شهرداری رسما به دنبال فروش عمارت اقدسیه، برای تامین بخشی از کسری بودجه خود افتاد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه