English

تعداد زندانیان خود معرف به زندان سقز به ۱۱ نفر رسید/۵۴ زندانی دیگرمتواری هستند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از معرفی تعداد 9زندانی دیگر به زندان سقز در شبانه روز گذشته خبر داد وافزود همچنان تعداد 54 نفر دیگر متواری هستند.

تعداد زندانیان خود معرف به زندان سقز به 11 نفر رسید/54 زندانی دیگرمتواری هستند

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمد جباری لحظاتی پیش با اعلام این خبر در گفت و گو با رسانه های کردستان در سنندج اظهار داشت: در صورتی که زندانیان با رغبت و تمایل خود برگردند در خصوص مجازات جرم جدید که مرتکب شده‌اند برابر مقرارت، بزه ارتکابی جدید مشمول رافت اسلامی و تخفیفات قانونی و در خصوص جرم قبلی هم شامل بخشنامه اخیر عفو زندانیان خواهند شد.

وی اضافه کرد: همچنین افرادی که تعمدا در ادامه روند فرار به زندانیان متواری خواه در تامین وسیله و یا محل اختفای آنان کمک کنند از منظر قانونی مجرم شناخته شده و با اشد مجازات با آنها برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان یادآور شد: پیرو دستور رییس قوه قضاییه و تاکید رییس کل دادگستری کردستان بررسی علل و عوامل فرار این زندانیان از زندان سقز در حال بررسی است و در این ارتباط نیز تعدادی از عوامل زندان از سوی مرجع قضایی (سازمان قضایی نیروهای مسلح) بازداشت شده‌اند.

جباری با رد اینکه این زندانیان به علت ترس از ابتلا به بیماری کرونا از ندامتگاه متواری شده‌اند، تاکید کرد: تاکنون هیچ مورد مشکوک یا قطعی ابتلا به ویروس کرونا در ندامتگاه سقز و دیگر ندامتگاه های این استان مشاهده و گزارش نشده است.

عصر جمعه هشتم فروردین، 74 زندانی از زندان سقز با ضرب و شتم نگهبانان متواری شدند که همان شب پنج نفرشان دستگیر و یک نفر نیز خود را تسلیم ماموران کرد، تا ظهر شنبه نیز چهار زندانی دیگر دستگیر و یک نفر هم خود تسلیم ماموران کرد و در شبانه روز گذشته نیز 9 زندانی دیگر خود را معرفی کردند ولی کماکان 54 نفر از زندانیان متواری هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه