English

آیت الله رئیسی:

اقدامات معدودی مجرم قانون شکن موجب محرومیت سایر زندانیان از رافت اسلامی نشود

رئیس قوه قضائیه در نشستی ویژه با فرمانده ناجا و جمعی از مسئولان قضائی، به بررسی آخرین وضعیت زندان‌ها پرداخته و دستورات ویژه‌ای برای پیگیری مسائل بهداشتی و امنیتی زندان‌ها صادر کرد.

اقدامات معدودی مجرم قانون شکن موجب محرومیت سایر زندانیان از رافت اسلامی نشود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشستی ویژه با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، معاون اول قوه قضائیه، دادستان کل کشور، رئیس سازمان زندان‌ها و تعدادی از مقامات قضائیی و انتظامی مسائل مربوط به زندان‎ها را مورد بررسی قرار داد.

رئیس قوه قضائیه در این نشست، با تبریک میلاد امام حسین (ع) و روز پاضسدار به حافظان امنیت و پاسداران انقلاب اسلامی بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر نیروی انتظامی با قوه قضائیه در اجرای عدالت و صیانت از حقوق ملت تأکید کرد.

در این جلسه، جهانگیر رئیس سازمان زندان‎ها گزارشی از وضعیت زندان ‎ها و اعطای مرخصی نوروزی به قریب ۱۰۰ هزار زندانی و پایش روزانه سلامت زندانیان به عنوان راهکار‌های موثر برای کنترل و تضمین سلامت زندان‎ها ارائه کردند.

حجت‎الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور نیز با ارائه گزارشی از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از تامین اعتبار مناسب برای کنترل بیماری و درمان مبتلایان به ویروس کرونا در دولت خبر داد که بر این اساس مقرر شد دادستانی کل کشور و سازمان زندان‎ها پیگیری‎های لازم را برای تخصیص بخشی از این اعتبار جهت کنترل و تضمین سلامت زندانیان انجام دهند.

در ادامه این نشست حادثه زندان سقز مورد بررسی قرار گرفته و اعلام شد تاکنون تعدادی از زندانیان متواری دستگیر شده و تدابیر امنیتی و قضائی لازم برای شناسایی و دستگیری سایر متهمان فراری اتخاذ و با اشراف اطلاعاتی به دست آمده، در اسرع وقت نسبت به دستگیری آن‌ها اقدام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

دستگیری تعدادی از زندانیان فراری از زندان سقز

تاکنون 11 نفر از زندانیان دستگیر و یا خود را به ماموران معرفی کرده اند

  متعاقب این گزارش با تاکید بر لزوم تعامل حداکثری نیروی انتظامی و شورای تامین استان‎ها و شهرستان‎ها با سازمان زندان‌ها، تشکیل کمیته اطلاعاتی و انتظامی برای پایش وضعیت امنیتی زندان‎ها و تدوین برنامه عملیاتی ویژه جهت «حفظ امنیت زندان‌ها در شرایط خاص» در دستور کار قرار گرفت.

سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم تقویت یگان حفاظت زندان‎ها و برگزاری رزمایش‎های مشترک، ارتباط مستمر بین حوزه زندانبانی و یگان‌های انتظامی را مورد تاکید قرار داده و از آمادگی نیروی انتظامی در جهت همکاری هر چه بیشتر خبر داد.

در پایان این نشست رئیس قوه قضائیه به دادستان‎ کل کشور مأموریت داد تا ضمن پیگیری وقایع اخیر، با تشکیل کمیته‌های قضائی، اطلاعاتی و انتظامی در مرکز و همه استان‎ها نسبت به تشدید مراقبت‌های امنیتی از زندان‌ها و دستگیری متهمان متواری اقدام کرده و سریعا موضوع زندان سقز را بررسی کندو همچنین ضمن شناسایی مقصرین و برخورد قضائی قاطع با قاصرین و مقصرین این ماجرا، نتیجه را گزارش کند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد همچنان مسأله بهداشت و سلامت زندانیان نیز با اولویت دنبال شود و اجرای بخشنامه اخیر اعطای مرخصی و عفو تداوم یابد تا بواسطه اقدامات معدودی از مجرمان قانون‎شکن و سهل‎انگاری یا ضعف در تدابیر مراقبتی، سایر زندانیان که با رعایت مقررات در حال تحمل مجازات هستند، از تسهیلات و رأفت اسلامی محروم نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه