English

حاجی‌ میرزایی:

سیاست امروز در آموزش و پرورش این است که نباید آموزش را تعطیل کنیم

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سیاست امروز در آموزش و پرورش این است که نباید آموزش را تعطیل کنیم و اگر به خاطر مراقبت از دانش آموزان مدارس تعطیل شده است باید آموزش جریان داشته باشد و همه فرایندها مطابق قبل از تعطیلات تداوم داشته باشد.

سیاست امروز در آموزش و پرورش این است که نباید آموزش را تعطیل کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دومین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات‌ کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان که به صورت ویدئو کنفرانس  برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت امام جواد علیه السلام و گرامیداشت روز درختکاری، اظهار کرد: روزهای بسیار حساس و خطیری را در پیش رو داریم و مهم است که چه درک از موقعیت داریم و چه اقداماتی انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بلایا بخشی از واقعیت زندگی مردم است،گفت: بلایا در طول تاریخ به شکل‌های متنوعی حضور داشته است و در این دوره زندگی ما به اشکال مختلفی حضور پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا جامعه را تحت شعاع قرار داده و اختلال در زندگی و کسب و کار را به‌ وجود آورده است و اینها واقعیتی است که وجود دارد و این حسی که با بلایا به وجود می‌آید، ابزار حمایت کننده و مراقبت کننده است تا از این شرایط با موفقیت عبور کنیم.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه بخش مهمی از تمدن، تاریخی و فرهنگ جوامع مدیون رنج‌ها و اتفاقات خاص است، گفت: بسیاری از پیشرفت‌های علوم در اثر همین بلایا بوده است و تحولات در دانش پزشکی به خاطر  مرگ و میرهای گسترده بیماری‌هایی بوده که بسیار از آنها مهار شده است و با پیشرفت پزشکی سلامت انسان‌ها تضمین شد.

وی در ادامه اضافه کرد: با پیشرفت در دانش مهندسی در زلزله تحول در سازه‌ها اتفاق افتاد بنابراین بسیاری از پیشرفت‌ها در علوم نتیجه بلایی است که اتفاق افتاده است.

وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: تسلط نسبی بشر بر طبیعت هم نتیجه همین وقوع بلایاست و اگر منطق قرآنی را درنظر بگیریم به سمت تسخیر کامل طبیعت خواهیم رفت و به مدد این حوادث دانش بشری را توسعه می‌دهیم؛ بلایا فرصت خوبی برای یادگیری دارد و پیام‌های روشنی می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با شیوع ویروس کرونا در وضعیتی هستیم که باید بهداشت را کاملا رعایت کنیم،گفت: بلایا آزمونی برای افزایش توانایی‌ها و شایستگی‌هاست و جوامع به میزان افزایش شایستگی‌ها قادر هستند بلایا را کنترل کنند.

حاجی‌میرزایی افزود: بلایا عامل هوشیاری و غفلت زدایی است چراکه گاهی زندگی روزمره ما را از مسائل اصلی و مهم غافل می‌کند و بلایا ما را به مسایل مهم متوجه می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از بلایا استقبال نمی‌کنیم بلکه منظور این است که بلایا بخشی از زندگی انسان‌ها بوده است و مرز نمی‌شناسد و می‌تواند به سرعت همه جا را در بر بگیرد؛ باید جامعه نسبت به خطرها ایمن و مصون باشد چرا که بلایا در برخی از مواقع ضرورت حیات است.

وی با اشاره به اینکه جوامع براساس مواجهه با شرایط پیرامونی‌شان سه دسته هستند، اظهار کرد: برخی از جوامع حسی هستند و موضوعی در محدوده حس آنها قرار می‌گیرد، به آن واکنش نشان می‌دهند، دسته‌ای دیگر جوامع تجریدی هستند و قبل از به وجود آمدن پدیده به آن عکس‌العمل نشان می‌هند و آماده می‌شوند و دسته‌ای دیگر مادون حس هستند و حتی اگر در محدوده شرایط خاص باشند توجه آنها برانگیخته نمی‌شود.

* باید درک روشنی نسبت به پدیده‌ ها داشته باشیم 

حاجی‌میرزایی گفت: ما باید درک روشنی نسبت به پدیده‌ ها داشته باشیم و در حال حاضر آموزش و پرورش با پدیده‌ای  مواجه شده است که باید به آن توجه کند.

وی تأکید کرد: سیاست امروز در آموزش و پرورش این است که نباید آموزش را تعطیل کنیم و اگر به خاطر مراقبت از دانش آموزان مدارس تعطیل شده است باید آموزش جریان داشته باشد و همه فرایندها مطابق قبل از تعطیلات تداوم داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسؤولیت ما کم نشده است بلکه شکل اجرای آن تغییر پیدا کرده است، گفت: بدون هیچ کم وکاستی باید وظایف را انجام دهیم و حتی جدی‌‌تر و سختگیرتر باشیم و هر مدرسه‌ای با شیوه و خلاقیت خود این مهم را انجام دهد و این خلاقیت را به مدارس تفویض می‌کنیم تا برنامه‌ریزی درسی و ریتم زندگی دانش‌آموزان در بستر فضای الکترونیک و رسانه ملی حفظ شود.

* برنامه‌ های آموزشی در رسانه ملی به 3 شبکه افزایش خواهد یافت

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ های آموزشی در رسانه ملی به 3 شبکه افزایش خواهد یافت،گفت: این عرصه‌ای است که باید خلاقیت و شایستگی‌ها را نشان بدهیم و معیار ارزیابی باید همین باشد و روش‌هایی پیدا کنیم که مطمئن باشیم این کار به درستی انجام می‌گیرد و روزانه با مدیران در این ارتباط باشید و مدیران با معلمان و معلمان با دانش آموزان درارتباط باشند.

حاجی‌میرزایی خاطرنشان کرد: امروز زمان اثبات شایستگی است و باید واکنش سریع و سنجیده به شرایط داشته باشیم و باید نشان دهیم که می‌توانیم در شرایط متفاوت تعادل برقرار می‌کنیم و کار آموزش را به دقت انجام می‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز زمان کسب سرمایه اجتماعی و ارتقای آن باشیم و  باید با مراقبت از دانش‌آموزان سرمایه اجتماعی کسب کنیم و خانواده‌ها باید حضور ما را حس کنند.

حاجی میرزایی تأکید کرد: معیار درست بودن کار ما این است که تک تک خانواده‌های شهادت بدهند که کار را به درستی انجام می‌دهیم و مأموریت ما این است که انجام مطلوب این مأموریت را پیگیری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مأموریتی به ستاد مبارزه با کرونا برای آموزش دانش‌آموزان دادم،گفت: باید تا پایان سال تحصیلی بودجه‌بندی و زمان بندی دروس را انجام دهیم تا کاستی‌های دو هفته اخیر جبران شود و ما باید این اقدامات را شبانه‌روز پیگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش کنیم تا آموزش و پرورش برای مشکلات جامعه پاسخ مطلوب و مناسبی پیدا کند چراکه فرهنگیان همیشه بهترین گروه مرجع جامعه بودند و مورد اعتماد جامعه هستند و باید این اعتماد افزایش پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • علی

    این آقایون که الآن خیلی به آموزش اهمیت میده تبعات فضای مجازی را میدونه که اینقدر در مورد استفاده از فضای مجازی در آموزش تأکید می کنه، آسیب های فضای مجازی را به سادگی نمی توان جبران کرد، به جای این کارها باید بگه یک ماه به طول سال تحصیلی اضافه میشه، ما عادت کردیم کار را خراب کنیم بعد چند نفر چند سال بعد ما را به نقطه اول برسانند.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه