English

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خبرداد؛

ساماندهی ۱۴ هزار طلبه به شکل نظام‌مند در عرصه خدمت‌رسانی

مسئول دفتراجتماعی و سیاسی حوزه علمیه گفت: ۱۴ هزار طلبه به شکل نظام‌مند درعرصه خدمت‌رسانی در سراسر کشور ساماندهی شده‌اند.

ساماندهی 14 هزار طلبه به شکل نظام‌مند در عرصه خدمت‌رسانی

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی اظهار کرد: 6 گروه جهادی از طلاب برای حضور در بیمارستان‌ها و پرستاری از بیماران مبتلا به کرونا اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: درهفته جاری نیز اولین گروه طلاب آموزش دیده با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی وارد بیمارستان فرقانی شدند و از بیماران و کادر درمانی تفقد و قدردانی کردند.

وی ابراز داشت: تاکنون ۱۰ طلبه آموزش دیده در بیمارستان فرقانی قم مستقر شدهاند تا به‌عنوان همراه بیماران در کنار آن‌ها باقی مانده و به این بیماران خدمات رسانی کنند. در بیمارستان کامکار قم هم اقدامات لازم صورت گرفته تا فعالان افتخاری وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: انجام مراسم دینی برای فوتی‌ها کرونا دیگر برنامه‌ای بودند که در دستور کار قرار گرفت و در خصوص تدفین شرعی این فوت‌شدگان نیز رایزنی‌های لازم صورت گرفت و در صورت وجود فوتی این فرایند طی می‌شود.

مسئول دفتر  اجتماعی و سیاسی حوزه تصریح کرد: برنامه‌ریزی و ساماندهی برای حضور طلاب جهادی و همکاری با وزارت بهداشت در پیشگیری از سرایت بیماری به دیگر افراد جامعه به صورت جدی در دست پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: ضدعفونی کردن مساجد، بسته‌بندی و توزیع اقلام بهداشتی دردرب منازل و همچنین حضور طلاب در عملیات تب سنجی مردم در ۲۵ نقطه شهر از دیگر اقدامات طلاب در این ایام است.

 وی با تاکید بر لزوم توجه به توصیه‌های بهداشتی پزشکان اظهار داشت: ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه متشکل از ۶ نهاد حوزوی از همان ساعت‌های ابتدایی اطلاع از شناسایی نخستین بیماران مبتلا به کرونا درکشور اقدامات خود را به منظور آغاز کرده‌است.

زمانی با اشاره به سازماندهی شدن ۱۴ هزار طلبه برای خدمت رسانی به مردم درقالب گروه‌های جهادی گفت: طلاب علوم دینی در حوادث و بلایای طبیعی سال‌های اخیر مانند سیل و زلزله، اقدام‌های بسیار خوب و قابل‌تأملی را به حادثه دیدگان درسراسر کشور ارائه کرده‌اند.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه قمافزود: در روز نخست اعلام ورود کرونا به کشور، ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه با دعوت از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و هلال‌احمر قم، ۱۶ مصوبه از جمله تعطیلی دروس حوزه‌های علمیه را به اجرا درآورد.

وی ادامه داد: تهیه بروشورهای بهداشتی از وزارت بهداشت و ارسال به‌تمامی مراکز حوزوی در کشور برای استفاده حوزویان و اطلاع‌رسانی به مردم دیگر اقدامی بود که از سوی ستاد صورت گرفت.

زمانی، اظهار داشت:  تهیه تحلیل‌های علمی در خصوص سابقه ویروس کرونا و آسیب‌هایی که در کشور مختلف داشته و ارسال به مراکز حوزوی، دریافت مجموعه از وسایل پیشگیری و توزیع در مراکز حوزوی و فرهنگی قم، برنامه‌ریزی برای ضدعفونی کردن مراکز حوزوی، جمع‌آوری شبهات و نگرانی که در جامعه وجود دارد و تهیه پاسخ‌ها و مطالب توزیعی و ارسال این پاسخ‌ها به مراکز حوزوی جهت شبهه زدایی و شناسایی گروه‌های جهادی و اعزام آن‌ها برای پیگیری و کمک به درمان بیماران ازجمله اقدامات صورت گرفته توسط ستاد بوده‌است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه