English

برای جلوگیری از کرونا،

تعطیلی قلیان سراها، کافی‌شاپ‌ها و باشگاه‌های ورزشی متخلف کرمانشاه

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: هم‌زمان با ورود بیماری کرونا به کشور و برای پیشگیری از شیوع این بیماری، 182 قلیان سرا پلمپ و 28 باشگاه ورزشی نیز تعطیل شد.

تعطیلی قلیان سراها، کافی‌شاپ‌ها و باشگاه‌های ورزشی متخلف کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، سرهنگ جمال سلمانی در تشریح اقدامات پلیس کرمانشاه برای مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: پس از انتشار این ویروس در کشور، پلیس امنیت عمومی استان کرمانشاه طی پنج روز گذشته اقدامات پیشگیرانه متعددی را اجرا و از بسیاری قلیان سراها، کافی‌شاپ‌ها و باشگاه‌های ورزشی بازرسی به عمل آوردند.

سلمانی ادامه داد: در جریان این بازرسی‌ها و پس از محرز شدن تخلفات صورت گرفته و عدم رعایت نکات بهداشتی، 182 قلیان سرا و کافی‌شاپ که عموماً در محل تفرجگاه‌ها برپاشده بود، پلمپ شد.

سلمانی همچنین با اشاره به تعطیلی 45 قلیان سرای دیگر به‌صورت داوطلبانه توسط متصدیان آن‌ها، تصریح کرد: در این راستا 150 عدد قلیان نیز که می‌تواند عاملی برای انتشار ویروس کرونا باشد، کشف و جمع‌آوری شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: از دیگر اقدامات انجام‌شده در راستای پیشگیری از شیوع کرونا در کرمانشاه، بازدید از تعداد زیادی باشگاه ورزشی بود که درنهایت 28 باشگاه مردانه و زنانه به خاطر عدم رعایت مسائل بهداشتی تعطیل شد.

وی همچنین با اشاره به سرکشی از هشت داروخانه، گفت: در جریان بازرسی‌های صورت گرفته 472 عدد ماسک احتکار شده کشف شد.

سلمانی همچنین از پلمپ یک واحد صنفی که اقدام به عرضه و فروش ماسک غیربهداشتی می‌کرد، خبر داد.

این مقام انتظامی تأکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و به‌منظور پیشگیری از پیشروی بیشتر این ویروس، به مردم توصیه می‌شود جشن‌های خود را به زمان دیگری موکول کنند.

وی بابیان اینکه طی روزهای اخیر و بنا به خواست خود مردم بسیاری از جشن‌های عروسی و دیگر برنامه‌ها در تالارهای استان لغو و به زمان دیگری موکول شد، گفت: در همین راستا آن دسته از شهروندانی که ودیعه‌ای را برای رزرو تالار پرداخت کرده‌اند در صورت تمایل می‌توانند همه آن را بدون هیچ کم و کاستی از صاحب تالار پس بگیرند.

سلمانی همچنین بابیان اینکه صاحبان تالارها مکلف به عودت همه مبلغ دریافتی هستند، گفت: در صورت امتناع از این کار پلیس به موضوع ورود و قاطعانه با متخلفان برخورد خواهد کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در خصوص اقدامات پلیس فتا نیز گفت: در این مدت هفت تارنمای متخلف که اقدام به انتشار شایعه در خصوص بیماری کرونا کرده بودند، بسته شدند.

وی گفت: در این رابطه پنج نفر از گردانندگان صفحات اجتماعی در فضای مجازی نیز که با شایعه‌پراکنی منجر به تشویش اذهان عمومی شده بودند شناسایی و به پلیس فتا احضار شدند.

سلمانی همچنین از انتشار 77 هشدار سایبری در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا به‌منظور جلوگیری از شایعه‌پراکنی افراد سودجو خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه