English

دستورالعمل مقابله با کرونا به مدارس ابلاغ شد

دستورالعمل مقابله با شیوع کرونا ویروس به ادارات کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها و مدارس ابلاغ شد.

دستورالعمل مقابله با کرونا به مدارس ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری موج، در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا دستورالعمل مقابله با عفونت‌های حاد تنفسی ناشی از این ویروس به ادارات کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها و مدارس ابلاغ شد.

بر اساس دستورالعمل ابلاغی، ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها باید در یک طرح ضربتی و سراسری نسبت به برگزاری دوره آموزشی و توانمندسازی باهدف انتقال مفاهیم اصول بهداشت فردی و توصیه‌های پیشگیرانه بهداشتی در قالب محتواهای آموزشی دیداری و شنیداری به دانش آموزان کارکنان، اقدام کنند.

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، برخی از مفاد این دستورالعمل به شرح زیر است:

-از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان استان؛ مناطق و مدارس در آموزش والدین استفاده و مراقبت از دانش آموزان در یک اقدام هماهنگ و همسوی خانه و مدرسه صورت بگیرد.

-برنامه‌های جبرانی آموزش دروس، ویژه دانش‌آموزانی که به علت سرماخوردگی‌های فصلی از حضور در مدارس محروم می‌گردند، توسط معاونت‌های آموزشی و مدارس مربوطه تنظیم و به مرحله اجرا گذاشته شود.

-برگزاری کلیه کنگره‌ها، گردهمایی‌ها، اردوها و مسابقات تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد.

- نسبت به تأمین و توزیع مواد شوینده و صابون مایع کافی و سطل زباله دردار مجهز به کیسه‌زباله برای کلیه مراکز تابعه اعم از آموزشی و اداری اقدام و در مدارسی که فاقد لوله‌کشی صابون مایع هستند از بطری‌های صابون مایع استفاده شود، استفاده از صابون جامد ممنوع می‌باشد.

- نسبت به تأمین مایع ضدعفونی‌کننده، مانند الکل ۶۰ درصد (۶۰ درصد الکل و ۴۰ درصد آب) برای ضدعفونی تجهیزات و فضاهای مورداستفاده عمومی مانند وسایل عمومی آزمایشگاهی، ورزشی: موس و کیبورد کامپیوتر، دستگیره درها و فضاهای عمومی اقدام و سرویس‌های بهداشتی ابتدای صبح و بعد از هر زنگ تفریح شستشو و ضدعفونی شود.

 - از توزیع مواد غذایی پخته ‌شده، ساندویچ‌های دست‌ساز در مدرسه خودداری شود و بیشتر برآوردن لقمه سالم از منزل تأکید شود.

- اطلاع‌رسانی به والدین صورت گیرد تا فرزندان از وسایل شخصی خود از قبیل لیوان، دستمال‌کاغذی، نوشت‌افزار شخصی استفاده کنند.

-دانش‌آموزانی که دارای علائم اولیه سرماخوردگی و آنفولانزا (با علائم سرفه، گلودرد وتب) هستند به‌ویژه دارای سابقه بیماری مزمن قلبی و ریوی و نقص ایمنی نیز هستند شناسایی و از آن‌ها خواسته شود که در مدرسه حضور نیابند.

- بهتر است آموزش به دانش آموزان، به‌صورت عملی و میدانی صورت گیرد و شستن صحیح دست با یادگیری مشاهده‌ و تمرین عملی به دانش آموزان آموزش داده شود.

- نسبت به آموزش مستخدمین، سرایداران و رانندگان سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس در راستای رعایت امور بهداشتی تاکید گردد.

- از ظرفیت برنامه ویژه مدرسه (بوم)، همچنین از ظرفیت درس انشا، نقاشی و سایر دروس مرتبط، در راستای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی