English

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز (۲۱ بهمن) فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، نوار ساحلی دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی به صورت برف و باران همراه با کاهش دما و در بعضی ساعات وزش باد شدید ادامه دارد.

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت: امروز (۲۱ بهمن) فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، نوار ساحلی دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی به صورت برف و باران همراه با کاهش دما و در بعضی ساعات وزش باد شدید ادامه دارد.

وی با بیان این که امروز در بخش‌هایی از جنوب شرق استان فارس، هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و  وزش باد شدید پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: شدت بارش امروز در نیمه غربی سواحل دریای خزر، چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان، شمال خراسان رضوی، مناطق مرکزی استان هرمزگان و جنوب کرمان است.

ضیائیان با اشاره به این که فردا (سه‌شنبه) به تدریج از میزان بارش در نوار غربی کاسته می‌شود، گفت: با این وجود بارش همچنان در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور ادامه دارد. بارش در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان به صورت رگبار و رعد و برق و همراه با وزش باد شدید و کاهش دما است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی فردا (سه‌شنبه) در برخی مناطق مرکزی، جنوب شرق و شرق به دلیل وزش باد شدید پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست. همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب استان مرکزی بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد خواهیم داشت و از بعد از ظهر چهارشنبه (۲۳ بهمن) این سامانه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

ضیائیان با بیان این که طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۴ و ۲۵ بهمن) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و در نیمه غربی افزایش نسبی دما رخ می‌دهد، گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ بهمن) دریای خزر مواج است و امروز مرکز و غرب خلیج فارس و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه  مرکز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (سه‌شنبه) ابری همراه با بارش برف و وزش باد، به تدریج کاهش ابر و وزش باد شدید با حداقل دمای منفی ۳ و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۲۳ بهمن) نیز صاف همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه