English

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: پنج‌شنبه با تقویت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر به ویژه سواحل غربی بارش باران و برای مناطقی از استان‌های اردبیل، اذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز بارش برف و در بخش‌هایی از غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت: طبق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (25 دی‌ماه) در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و بخش‌هایی از کرمان شاهد رگبار پراکنده و وزش باد شدید خواهیم بود. همچنین از بعد از ظهر همین روز با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر به ویژه در غرب و مرکز آن بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. ضمن این‌که در اردبیل و شمال آذربایجان شرقی شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنج‌شنبه (26 دی‌ماه) با تقویت این سامانه در سواحل دریای خزر به ویژه سواحل غربی بارش باران و برای مناطقی از استان‌های اردبیل، اذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز بارش برف و در بخش‌هایی از غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان این‌که روز جمعه (27 دی‌ماه) در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از غرب و مرکز کشور شاهد بارش پراکنده خواهیم بود، تصریح کرد: روز شنبه (28 دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور برای شمال غرب و غرب بارش باران و برف و در جنوب غرب کشور نیز بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، طی روز یکشنبه (29 دی‌ماه) سامانه بارشی در نیمه غربی کشور تقویت می‌شود و گستره بارش به مناطق مرکزی، ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر می‌رسد. همچنین طی دو روز آینده در جنوب شرق و شرق کشور و استان هرمزگان شاهد وزش باد شدید موقت خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، امروز (25 دی‌ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و طی روز پنج شنبه (26 دی‌ماه) نیز نیمه غربی دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شوند.

ضیائیان در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده توضیح داد: آسمان تهران فردا (26 دی‌ماه) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (27 دی‌ماه) نیز نیمه ابری همراه با غبار محلی و به تدریج افزایش ابر و در پاره‌ای از نقاط بارش پراکنده با حداقل دمای منفی یک و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه