English

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بر اساس آخرین نقشه های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز با تقویت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش در نوار غربی کشور، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور خبر داد و در این باره اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز جمعه (۲۷ دی ماه)‌ با تقویت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور برای این مناطق از اواخر وقت، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود؛ در سواحل غربی دریای خزر نیز شاهد بارش پراکنده خواهیم بود. 

وی ادامه داد: طی روز شنبه (۲۸ دی ماه) نیز بارش در نوار غربی سواحل غربی دریای خزر ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بخش هایی از مرکز و جنوب کشور ادامه خواهد داشت که شدت آن در غرب و جنوب غرب خواهد بود. گفتنی است بارش در مناطق جنوبی گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه است. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز یکشنبه ( ۲۹ دی ماه) در اغلب مناطق کشور به جز استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان شاهد ابرناکی و بارش خواهیم بود، گفت: این بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف در مناطق جنوبی گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

ضیاییان افزود: طی روز دوشنبه ( ۳۰ دی ماه) نیز برای نوار شمالی کشور، بخش‌هایی از غرب و جنوب شرق بارش باران و برف و برای مناطقی از کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. این سامانه روز سه‌شنبه در سواحل دریای خزر، غرب، بخش‌هایی از مرکز، جنوب غرب و شمال شرق فعالیت خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: از روز شنبه تا آخر هفته آینده با نفوذ هوای سرد شمالی به کشور و ماندگاری آن شاهد کاهش نسبی دما در این مناطق خواهیم بود. طی دو روز آینده نیز در شرق، جنوب شرق، غرب و جنوب غرب کشور وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: اواخر وقت روز شنبه و طی روز یکشنبه غرب دریای خزر و روز شنبه شمال خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۸ دی ماه) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات با بارش باران و برف همراه خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به  ۶ و ۳ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت یکشنبه (۲۹ دی ماه) با بیشترین و کمترین دمای ۵ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه