English

ورود سامانه بارشی به کشور / پیش بینی بارش باران و برف در کشور

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (۱۶آذرماه) ضمن تقویت سامانه بارشی گستره بارش برف و باران کل نیمه غربی کشور و بخش‌هایی از جنوب و مرکز را در بر می‌گیرد.

ورود سامانه بارشی به کشور / پیش بینی بارش باران و برف در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درخصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده اظهار کرد: طی امروز (۱۵ آذرماه) به سبب گذر موجی از شمال کشور و جریانات شمالی روی دریای خزر بارندگی در سواحل دریای خزر به‌ویژه نیمه غربی پیش‌بینی می‌شود و از اواسط امروز با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب غرب کشور، بارش در این مناطق آغاز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف و در جنوب غرب گاهی رگباری به همراه رعد و برق خواهد بود. در برخی نواحی شمال شرق کشور و دامنه‌های جنوبی ارتفاعات البرز نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان افزود: فردا (۱۶آذرماه) ضمن تقویت سامانه بارشی گستره بارش برف و باران کل نیمه غربی کشور و بخش‌هایی از جنوب و مرکز را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: بارش در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور به‌صورت رگبار گاهی رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع به‌صورت برف خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه ضمن بیان اینکه شدت بارش فردا (۱۶آذرماه) در جنوب غرب و غرب کشور و در استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و به‌ویژه در ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش‌بینی می شود، گفت: پس فردا (۱۷ آذرماه) در اغلب مناطق کشور آسمانی ابری همراه با بارش برف و باران و درمناطق جنوبی کشور رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

وی ضمن اشاره به اینکه دوشنبه (۱۸ آذرماه) رگبار و رعد و برق در استان‌های جنوبی کشور شامل استان‌های هرمزگان، نیمه جنوبی فارس و بخش‌هایی از کرمان پیش‌بینی می‌شود،اظهارکرد: در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور نیز بارش پراکنده خواهیم داشت همچنین از اواخر وقت در غرب، شمال غرب و شمال کشور بارش مجدد آغاز می‌شود.

ضیاییان افزود: روز سه شنبه (۱۹آذرماه) بارش در استان‌های جنوبی تقویت می‌شود. در مناطق غربی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور نیز بارندگی خواهیم داشت همچنین از بعدازظهر فردا (۱۶آذرماه) و در روز یکشنبه (۱۷آذرماه) خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا(۱۶آذر) ابری و مه‌آلود همراه بارش پراکنده و در بعدازظهر بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۱۷آذر) همچنان ابری و مه‌آلود اما همراه بارش باران و احتمال رعد و برق در بعضی ساعات بارش باران و برف با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای  ۱۰درجه سانتیگراد پیش‌بینی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه