English

معاون فرهنگی قوه قضائیه در کرمانشاه:

مردم نیازمند آموزش حقوقی هستند/سقوط هواپیمای اکراین ممکن است عامل عامدانه بیرونی داشته باشد

حجت الاسلام هادی صادقی در همایش هر مسجد یک حقوقدان در کرمانشاه گفت: مردم ما همچون خیلی از کشورهای دنیا نیازمند آموزش حقوقی از سن پایین و بصورت نهادینه هستند.

مردم نیازمند آموزش حقوقی هستند/سقوط هواپیمای اکراین ممکن است عامل عامدانه بیرونی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون فرهنگی قوه قضائیه ناآگاهی از اطلاعات حقوقی را باعث به بالا رفتن آمار نزاع و در نتیجه افزایش تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی عنوان کرد و ابراز داشت: برنامه‌هایی برای آموزش حقوقی در دستور کار قرار داده ایم که از جمله آن ارائه آموزش‌های حقوقی در مدارس، بین مردم، مصلی‌ها، دانشگاه‌ها و ... است.

وی با تاکید بر اینکه طرح هرمسجد یک حقوقدان گامی در مسیر آموزش حقوقی است، خاطرنشان ساخت: حقوقدانان بسیجی باید مجاهدانه سهم خود در مسئولیتی که نسبت به جامعه دارند، ایفاء کنند و در این راستا  انتظار داریم حقوقدانان در گام اول به افزایش سطح آگاهی مردم درحوزه حقوقی کمک کنند.

صادقی خاطرنشان ساخت: درحال حاضر 80 درصد پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی تشکیل می‌شود، شکایات واهی است که منجربه صدور کیفرخواست نمی‌شوند و در کنار اتلاف وقت و هزینه زیادی که برای شاکیان به همراه دارد، نارضایتی آنها از دستگاه قضایی را هم رقم می‌زند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در ادامه اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی کسی بود که در کنار مقابله همه جانبه با داعش، اسرائیل را در قفس خود حبس کرد، تا جایی که این رژیم منحوس که زمانی شعار از نیل تا فرات را سر می‌داد، از ترس نیروهای مقاومت در قفس خود حبس شد.

وی تاکید کرد: در مسیر بزرگ مجاهدت، گاهی ضربات و خطاهای انسانی هم داریم، همانگونه که شهید سردار تهرانی مقدم و شهید خلبان عباس بابایی هم براثر خطای انسانی به شهادت رسیدند و این بار هم خطایی موجب سقوط هواپیمای اوکراینی شد. هرچند که این سقوط ممکن است عامل عامدانه بیرونی هم داشته باشد و شواهدی نیز وجود دارد که دشمنان از قبل آن را طراحی کرده‌اند، اما هنوز قطعی نیست و درحال بررسی است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تاکید کرد: این حادثه‌، واقعه‌ای غم انگیز بود که ملت ایران را غمبار کرد. شهدای این سانحه هوایی هم برای ما ارجمندند و مانند شهدای جنگ هستند و خانواده‌های آنها را تکریم می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه