English

کاظمی خبر داد؛

دستگیری ۵ کلاهبردار میوه فروش با ۷۰ شاکی

رییس پلیس فتا گفت: 5 متهم که با کپی عابر بانک مال باختگان 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

دستگیری ۵ کلاهبردار میوه فروش با ۷۰ شاکی

به گزارش خبرگزاری موج،  سرهنگ تورج کاظمی ، رییس پلیس فتا اظهار کرد: تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشتند، مبالغی از حساب های بانکی شان بدون اینکه خریدی داشته باشند کسر شده است.

وی عنوان داشت: با پایش های اطلاعاتی مشخص شد که مال باختگان در یک موقعیت جغرافیایی قرار دارند و منطقه سکونت آنها یکسان می باشد که با تجمیع پرونده های مشابه، ظن ماموران مبنی بر کپی برداری از کارت عابر بانک مال باختگان قوت گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در برسی های انجام شده مشخص شد که نقطه مبدا کسری وجوه مشترک است، گفت: با بدست آمدن این سرنخ کارآگاهان، موفق شدند یک باب مغازه میوه فروشی را در محله پیروزی شناسایی کنند.

رییس پلیس فتا گفت: در گام بعدی تحقیقات پلیسی، مشخص شد که از کارت مال باختگان خریدهای مختلفی در استان های شیراز و تبریز انجام شده است و همکاری چندین متهم در کلاهبرداری از شهروندان متصور شد.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی های قضائی و پلیس فتای تبریز، یکی از متهمان که جوانی 24 ساله هنگام خرید گوشی همراه دستگیر شد، گفت: در بررسی های بیشتر از متهم تعدادی عابر بانک سرقتی کشف و متهم به پلیس فتای پایتخت برای تحقیقات تکمیلی انتقال یافت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کاراگاهان پلیس فتای پایتخت موفق شدند کلیه اعضای باند 5 نفره کلاهبرداران کارت های عابر بانک شهروندان را شناسایی و دستگیر کنند، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک دستگاه اسکیمر و 20 عدد کارت عابر بانک کپی شده و تعدادی چک سفید امضاء ، اطلاعات کارت های کپی شده، اسکناس های تقلبی مهر و ... کشف شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت ابراز داشت: متهمان دارای سوابق متعدد کیفری اعم از جعل اسناد، کلاهبرداری، سرقت، خرید و فروش مواد مخدر و پخش عمده اسکناس تقلبی هستند.

کاظمی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را 5 میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد: با تکمیل پرونده اعضای این باند در اختیار دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای قرار گرفتند.

رئیس پلیس فتا پایتخت در خاتمه به شهروندان متذکر شد: اسکیمر دستگاهی است که قابلیت کپی کردن اطلاعات کارت‌های اعتباری بانکی را دارد، سودجویان، اسکیمر را جایی نصب می کنند که قابل رؤیت نیست و زمان انجام این کار مجرمانه، بیش از چند ثانیه طول نمی کشد و فرد قربانی، تنها زمانی متوجه کلاهبرداری و کپی از کارتش می شود که از حساب وی مبالغی کسر شده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه