English

اخطاریه هواشناسی / کدام استان های کشور برفی و بارانی می شوند؟

سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای اعلام کرد: بارش باران و برف امشب ( ۱۸ دی ماه) برای جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، غرب کردستان، کرمانشاه، لرستان، ارتفاعات شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری پیش بینی می شود.

اخطاریه هواشناسی / کدام استان های کشور برفی و بارانی می شوند؟

به گزارش خبرگزاری موج،  سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای با اشاره به شدت گرفتن فعالیت سامانه بارشی در خصوص بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، وقوع سیلاب، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برف گیر هشدار داد.

بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی ، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، بارش برف وباران در برخی مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.  

بر این اساس پنجشنبه (۱۹ دی ماه) بارش برف درکهگیلویه و بویراحمد حداکثر بین ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر، رگبار باران در جنوب غرب فارس، بوشهر، جزایر در سواحل بوشهر خلیج فارس، جنوب شرق خوزستان حداکثربین ۲۵ تا ۳۵ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود. 

جمعه (۲۰ دی ماه) بارش برف در دامنه‌های زاگرس جنوبی در استان کرمان حداکثربین ۲۰ تا ۳۵ سانتیمتر، رگبار باران در جنوب کرمان، هرمزگان حداکثر بین ۷۰ تا ۱۲۰ میلیمتر و در جنوب فارس، جنوب بوشهر، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی حداکثر بین ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر رخ خواهد داد.   

شنبه (۲۱ دی ماه) رگبار باران در شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان حداکثر بین ۶۰ تا ۱۲۰ میلیمتر، بارش باران و برف در جنوب شرق کرمان، نیمه شمالی خراسان جنوبی و نیمه شرقی خراسان رضوی حداکثر بین ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی آبگرفتگی معابر عمومی ، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلاب، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برف گیر احتمال می‌رود بنابراین نسبت به ممانعت از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و به‌کارگیری لوازم ایمنی و احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نیز اعلام کرد: بارش باران و برف امشب ( ۱۸ دی ماه) برای جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، غرب کردستان، کرمانشاه، لرستان، ارتفاعات شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری و فردا (۱۹ دی ماه) برای اردبیل، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شرق لرستان، ارتفاعات اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال فارس، ارتفاعات شرق خوزستان، ارتفاعات تهران، البرز، قزوین و زنجان پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف و باران جمعه (۲۰ دی ماه) برای استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان،ارتفاعات شرق خوزستان و ارتفاعات کرمان و شنبه (۲۱ دی ماه) در استان‌های خراسان رضوی، ارتفاعات خراسان جنوبی و ارتفاعات کرمان قابل پیش‌بینی است.

حاکمیت این شرایط جوی لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید را در پی دارد بنابراین احتیاط در تردد جاده‌ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی توصیه می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه رگبار باران ، وقوع رعد و برق و احتمال بارش تگرگ امروز (۱۸ دی ماه)‌ برای شمال خوزستان و بوشهر، فردا

(۱۹ دی ماه) برای نیمه شرقی خوزستان، جنوب و نیمه غربی فارس، بوشهر، خلیج فارس و تنگه هرمز، جمعه (۲۰ دی ماه) برای استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، تنگه هرمز و خلیج فارس و شنبه (۲۱ دی ماه) برای استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، خراسان جنوبی و شرق یزد پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در تردد در مناطق کوهستانی و پرهیز از اتراق در اطراف رودخانه‌ها توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی در اطلاعیه دیگری با اشاره به افزایش ارتفاع موج در نوار ساحلی از جمعه (۲۰ دی ماه) آورده است: وزش باد شدید موقتی و متلاطم شدن دریا جمعه (۲۰ دی ماه) در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و شنبه (۲۱ دی ماه) در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود . بر اثر حاکمیت این شرایط جوی دریا مواج خواهد شد و ارتفاع موج حداکثر به ۲ تا ۳ متر می‌رسد. 

در این شرایط جوی توصیه می‌شود شناورهای کوچک و تفریحی در سواحل استانهای جنوبی از تردد اجتناب کنند. عملیات پشتیبانی سکوهای نفتی نیز با اتخاذ تمهیدات لازم انجام و فعالیت شیلاتی تا حد امکان محدود شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه