English

محسن هاشمی:

تجهیزات آتش نشانی روز به روز در حال ارتقا است

رییس شورای شهر تهران تاکید بر اینکه تجهیزات آتش نشانی روز به روز در حال ارتقا است، گفت: یکی از مراحل گرفتن پایان کار یا حتی دریافت پروانه به آتش‌نشانی مربوط می شود و با حضور سازمان آتش‌نشانی به طور حتم این تجهیزات بیش از پیش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تجهیزات آتش نشانی روز به روز در حال ارتقا است

به گزارش خبرگزاری موج،  محسن هاشمی ، رییس شورای شهر تهران در حاشیه همایش رونق تولید ملی در حوزه تجهیزات آتش نشانی که صبح امروز سه‌شنبه ۳ دی در محل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اجرا شد، گفت: امروز صبح از نمایشگاه رونق تولید ملی در حوزه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی بازدید کردیم که با همت روسای سازمان آتش نشانی برپا شده است. طی دهه گذشته فعالیت‌ها در این زمینه به صورت جدی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: آتش نشانی تهران خوشبختانه در این دهه تجهیز شده البته هنوز این تجهیزات کافی نیست و باید این تجهیزات به روزتر شود.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید به تعداد محله های شهر تهران ایستگاه آتش‌نشانی وجود داشته باشد افزود: در حال حاضر ۱۳۰ ایستگاه آتش نشانی در شهر تهران فعالیت می‌کنند. تعداد این ایستگاه ها با توجه به اینکه در تهران ۳۵۰ محل وجود دارند باید همچنان افزایش پیدا کند. اگر بتوانیم به این مرحله برسیم که در هر محله یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود داشته باشد می‌توانیم بگوییم اوضاع خوب است.

هاشمی با تاکید بر اینکه صنعت آتش نشانی یک صنعت ویژه و گران است گفت: برخی از این تجهیزات و امکانات منحصر به فرد است و در برخی از کشورها تولید می شود؛ اما فعالیت هایی در زمینه ساخت داخل آغاز شده است. امروز که من بازدید می کردم متوجه شدم که خوشبختانه در همه زمینه‌ها صنعتگران ما وارد شدند و در بسیاری از موارد هم توانستند با نمونه خارجی رقابت کنند و نمونه های بهتری را در داخل بسازند که مورد توجه افرادی که ساخت و ساز انجام می‌دهند قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: سازمان آتش نشانی نیز باید این تجهیزات را تایید کند تا در ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرد. برگزاری چنین نمایشگاهی را باید غنیمت شمرد زیرا ارتباط بسیار تنگاتنگی بین سازمان آتش‌نشانی و این‌گونه صنعت برقرار می شود و افراد راحت تر می توانند از این تجهیزات استفاده کنند.  

وی با بیان اینکه مهمترین نکته اعلام حریق است گفت: در زمینه اعلام حریق توانسته‌ایم طی مدت زمان وضعیت مناسبی را پیدا کنیم. اعلام حریق در برخی از مواقع تبدیل به یک چوپان دروغگو شده است و گه گاهی سوت الکی می کشد و وقتی آتش‌نشانان به محل مراجعه می‌کنند متوجه می شوند که خبری نیست به مرور زمان ممکن است توجه خود را از دست بدهند. این دستگاه ها باید با دقت بالا تولید شوند تا بصورت بی هوده اعلام‌حریق نکنند. صنعتگران در این جهت در حال حرکت هستند.

هاشمی با بیان اینکه در زمینه تجهیزات فلزی مرتبط با حریق به خودکفایی رسیده‌ایم، تصریح کرد: در گذشته این نوع تجهیزات از خارج وارد می‌شد اما امروز توسط تولید کنندگان داخلی تولید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تجهیزات روز به روز در حال ارتقاء است، اظهارکرد: یکی از مراحل گرفتن پایان کار یا حتی دریافت پروانه به آتش‌نشانی مربوط می شود و با حضور سازمان آتش‌نشانی به طور حتم این تجهیزات بیش از پیش مورد استفاده قرار می‌گیرد. آتش نشانی باید زمینه را فراهم کند تا شهروندان نسبت به خرید این تجهیزات اقدام کنند.  

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه نوع اطفاء حریق نیز حائز اهمیت است، گفت: اطفاء حریق در برخی از موارد توسط پودرهایی انجام می‌شود که نوع گیاهی و آبی دارد که خوشبختانه در این نمایشگاه در رابطه با تجهیزات آب پاش خوب عمل شده است. تولیدگران ایرانی ، در زمینه تولید لباسهای مخصوص آتش‌نشانی از جمله ماسک و دستکش خوب عمل کردند البته هنوز زمینه ساخت پارچه فراهم نشده است، اما امیدواریم که همانند چادر مشکی بتوانند پارچه های مخصوص آتش نشانی را نیز تولید کنند.

هاشمی در ادامه اظهار کرد: در رابطه با سازمان آتش‌نشانی امروز نظرها تفاوت پیدا کرده و بودجه مناسب تری برای آنها در نظر گرفته شده بعد از حادثه پلاسکو و آن دختر خانمی که از یکی از ساختمان های خیابان جمهوری سقوط کردند نقطه عطفی در تامین اعتبارات آتش‌نشانی به وجود آمد و پس از آن دو درصد از عوارض ساختمانی به صورت مستقیم به حساب آتش‌نشانی منتقل می شود و از نظر مالی امکانات خوبی دارند. به عنوان مثال خوشبختانه سال گذشته پیش از گران شدن ارز و حمله اقتصادی ترامپ توانستند نردبان هایی را خریداری کنند. در حال حاضر آتش نشانی تهران مجهز به ۴۲ نردبان با سایزهای مختلف است که می تواند برج های پایتخت را پوشش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی