English

محسن هاشمی:

از زمان گران شدن بنزین حتی یک ریال هم به توسعه حمل و نقل ندادند

رییس شورای شهر تهران گفت: اما از زمان گران شدن بنزین حتی یک ریال هم به توسعه حمل و نقل ندادند و می‌بینیم که الان آلودگی هوا وضعیت افتضاحی دارد.

از زمان گران شدن بنزین حتی یک ریال هم به توسعه حمل و نقل ندادند

به گزارش خبرگزاری موج،  محسن هاشمی ، رییس شورای شهر تهران امروز سه‌شنبه ۲۶ آذر پس از ترک جلسه علنی شورای شهر تهران و سپردن ریاست این جلسه به امینی نایب رییس شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که چرا با توجه به آلودگی شدید هوای تهران هیچ یک از اعضاء تذکری ندادند، اظهار کرد: من به عنوان رییس شورا در ابتدای جلسه صحبت کردم و وقتی رییس شورا صحبت می‌کند یعنی همه اعضاء آن را گفته‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که چه دستگاه هایی در رفع آلودگی هوای تهران موثر هستند، اظهار کرد: من در یک مصاحبه در شبکه افق معضلات حل آلودگی هوا را تشریح کردم و از شما می‌خواهم که قشنگ این حرف‌ها را گوش دهید و آن را منعکس کنید.

رییس شورای شهر تهران در واکنش به اصرار خبرنگاران گفت: منشاء آلودگی هوا متفاوت است و می‌توان گفت مصرف بالا و نوع سوخت در تولید آلودگی موثر است و این در حالی است که پدیده گرمایش دستگاه‌های حرارتی را نیز باید به فعالیت خودروها اضافه کرد.

هاشمی با بیان این‌که حل معضل آلودگی هوا یک مساله‌ی حاکمیتی و فرابخشی است، اظهار کرد: در خیلی از کشورها از برق به عنوان وسیله گرمایشی استفاده می‌کنند و اجازه تولید خودروهای نامرغوب را نمی‌دهند و از حمل و نقل عمومی نیز حمایت می‌کنند که همه این مسائل حاکمیتی است و دستگاه‌های مختلفی در این امر دخیل هستند.

رییس شورای شهر تهران با بیان این‌که ما از خدایمان است که ۹۰۰۰ اتوبوس و ۳۰۰۰ واگن مترو داشته باشیم، ادامه داد: اما از زمان گران شدن بنزین حتی یک ریال هم به توسعه حمل و نقل ندادند و می‌بینیم که الان آلودگی هوا وضعیت افتضاحی دارد.

وی درباره چرایی برگزاری نمایشگاه تلکام در تهران گفت: استانداری و دولت باید بگویند که چه انجام شود و چه انجام نشود.

هاشمی همچنین در واکنش به سخنان منتسب به حناچی در مورد تخلیه تهران در پی آلودگی هوا ادامه داد: حناچی این را گفته؟ گفته تعطیل یا تخلیه؟ بین تعطیلی و تخلیه فرق است! من روز گذشته به طور کامل شاخص‌ها را چک کردم و عدد از ۱۸۷ بالاتر نرفت هرچند که امیدوارم این سخنان را درست منعکس کنید، چرا که من هفته گذشته گفتم مترو در زمانی که استفاده کردم خلوت بود و سخنان من بر این موضوع تخطی شد و مردم مرا مسخره کردند و من از این موضوع گلایه دارم.

وی در مورد امضای تفاهم‌نامه میان بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران و اظهار بی‌اطلاعی اعضای شورا از این مهم گفت: اتفاقا حناچی در مورد این موضوع در جلسه هم‌اندیشی صحبت کرد؛ اما برخی از اعضای شورا مخالفت کردند، چرا که ساختمان‌ها و امکانات آنجا مناسب نیست و در عوض باید بخشی از املاک مناسب‌مان را بدهیم و من فکر می‌کنم حناچی به دنبال یکپارچه‌سازی اراضی عباس‌آباد است، چرا که این اراضی در مجاورت مصلی و فضای سبز است و اجازه ساخت‌وساز در آن وجود ندارد، هرچند که در طرح قبل از انقلاب که به طرح داریوش معروف است قرار بود در این اراضی سه برج ۳۰ طبقه و یک برج گرد ساخته شود که بعد از انقلاب اسلامی این موضوع منتفی شد و حالا باید دلیل علاقه حناچی را دید.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که اگر شهرداری پول دارد که ساختمان‌های بنیاد را بخرد چرا واگن مترو و اتوبوس نمی‌خرد؟ اظهار کرد: پول نمی‌دهند بلکه بحث تعویض و تهاتر املاک مطرح است.

وی در پاسخ به این سوال که متن این تفاهم‌نامه را اعضای شورای شهر نمی‌دانند، ادامه داد: نباید تفاهم‌نامه را شورا ببیند و از شما خواهش می‌کنم که اختلاف نیندازید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه