English

کیفیت هوای تهران ۱ دی ۹۸ ناسالم است/ شاخص کیفیت هوا به ۱۳۳ رسید

وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص ۱۳۳ همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

کیفیت هوای تهران ۱ دی ۹۸ ناسالم است/ شاخص کیفیت هوا به ۱۳۳ رسید

به گزارش خبرگزاری موج، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران یک شنبه ۱ دی ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 138 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص 133 همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

نظری گفت: پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که در صبحگاه اولین روز زمستان (یکشنبه، 1 دی 98) در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم (به‌ویژه برای گروه‌های حساس) قرار خواهد گرفت که عمدتاً ناشی از حاکمیت جو پایدار است که سبب انباشت آلاینده‌ها از شب گذشته شده است.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطر نشان کرد: سکون جو همراه با وارونگی دما در ساعات بعدازظهر، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را محدود کرده و در برخی مناطق کیفیت هوا در شرایط نامطلوب باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: بنابراین هم‌زمان با افزایش ترافیک شبانگاهی یکشنبه، پیش‌بینی می‌شود بر غلظت ذرات معلق افزوده گردد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم (به‌ویژه برای گروه‌های حساس) قرار بگیرد.

نظری بیان کرد: صبح روز دوشنبه (2 دی 98) نیز با آغاز تردد خودروها شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها در بیشتر مناطق پایتخت خواهیم بود که برقراری شرایط نامطلوب را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: عدم وزش باد مؤثر در طی روز نیز سبب می‌شود پراکندگی آلاینده‌ها محدود شده و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی بماند، اگرچه در برخی ساعات بعدازظهر تا اوایل شب دوشنبه، افزایش نسبی و موقتی سرعت تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها می‌کاهد اما در اواخر وقت دوشنبه با کاهش سرعت باد، تجمع ذرات معلق ناشی از تردد خودروها و به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم (به‌ویژه برای گروه‌های حساس) دور از انتظار نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه