English

کیفیت هوای تهران در۱۷ آذر ۹۸ سالم است/ شاخص کیفیت هوا به ۶۷ رسید

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص ۶۷ همچنان در وضعیت سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در۱۷ آذر ۹۸ سالم است/ شاخص کیفیت هوا به ۶۷ رسید

لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران یکشنبه ۱۷ آذر ۹۸خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین ۷۱ در شرایط سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص ۶۷ همچنان در وضعیت سالم قرار دارد.

نظری گفت: بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات روز یکشنبه (17 آذر 98) با تداوم بارش‌های پاییزی و وزش باد در طی ساعات گذشته، باوجود آغاز تردد خودروها، شاهد کاهش ذرات معلق خواهیم بود و کیفیت هوای شهر تهران در شرایط سالم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با تداوم ناپایداری جوی و بارش‌های پراکنده در طول روز شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد بود و انتظار می‌رود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی بماند.

وی افزود: با افزایش ترافیک شبانگاهی احتمال می‌رود بر غلظت ذرات معلق نسبت به شب گذشته افزوده گردد، بااین‌حال در ساعات پایانی یکشنبه با افزایش نسبی سرعت باد و پراکندگی آلاینده‌ها، بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

نظری اظهار داشت: با وزش باد تا صبحگاه روز دوشنبه (18 آذر 98)، پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت سالم قرار بگیرد. همچنین در طول روز، برقراری شرایط ناپایدار جو و وزش باد مؤثر از انباشت آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: شایان‌ذکر است در اواخر وقت دوشنبه با کاهش سرعت باد و کاهش ابرناکی و همچنین کاهش میزان ناپایداری جوی، احتمال می‌رود که در ساعات اوج ترافیک در مناطق پرتردد با افزایش غلظت ذرات معلق روبه‌رو شویم که کاهش نسبی کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه