English

گلایه مردم از کلاهبرداری به بهانه دریافت کارت امداد خودرو

کلاهبرداری از سبد کالا به کارت امداد خودرو ایران رسید/ مخابرات منفعل در مقابله با کلاهبرداری

چند سالی می شود که اپراتورهای تلفنی به بهانه های مختلف اقدام به کلاهبرداری می کنند و اینبار کارت امداد خودرو ایران بهانه کلاهبرداری های عده ای سودجو شده است.

کلاهبرداری از سبد کالا به  کارت امداد خودرو ایران رسید/ مخابرات منفعل در مقابله با کلاهبرداری

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، گاهی عده‌ای سودجو با سو استفاده از اطلاعات مردم و به دست آوردن مشخصات از منابعی نامعلوم اقدام به تماس با شهروندان کرده و به بهانه ارائه خدمات مختلف از جمله دریافت سبد کالا، برنده شدن در قرعه کشی، صدور کارت امدادخودرو و ... هزینه‌ هایی را  از مردم مطالبه می کنند که باعث گلایه برخی از مخاطبان که به این بهانه سرشان کلاه رفته، شده است. 

این شرکت ها با استخدام چند اپراتور قصد دارند به هر طریقی شده محصول خود را به مردم عرضه کنند و به همین منظور از هر دروغی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداران اینترنتی به معیشت سخت مردم هم رحم نکردند!/کلاهبرداری با موضوع سبد کالا

یکی از مخاطبان خبرگزاری موج در اینباره گفت:در تاریخ  12 آبان سال جاری خانمی که خود را کارمند سازمان امداد خودرو ایران معرفی می کرد از تلفن ثابت ۰۲۱۳۳۶۸۴۴۱۹ به شماره همراه من زنگ زده و گفت کارت امداد خودرو شما صادر شده و باید به آدرس شما ارسال شود و طبق قانون جدید امداد خودرو اجباری است و همه اتومبیل ها بایستی هزینه سالیانه ۲۶۸ هزار تومان پرداخت کنند، در غیر اینصورت جریمه خواهید شد.

این مخاطب ادامه داد: پس از شنیدن جواب منفی اینجانب آن شخص با تهدید گفت که پس شما باید جریمه عدم قبولی امداد را هم پرداخت کنید. اینقدر با اعتماد به نفس و دستوری و مدعی حرف خود را زد که اشخاص شک نکنند وی در حال گفتن دروغی است برای رسیدن به کلاهبرداری خود. 

به گزارش موج، چند سالی است که با گسترش فناوری و فراگیر شدن تکنولوژی در زندگی بشر افرادی سودجو به هر طریق ممکن دست به کلاهبرداری می زنند و معمولا از عدم اطلاع قشر ضعیف جامعه سو استفاده می کنند و با خالی کردن جیب مردم قصد به ثروت اندوزی برای خود دارند. 

نکته جالب توجه آن است که حجم این نوع کلاهبرداری ها روز به روز در حال افزایش است و متاسفانه اقدامی برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری ها انجام نمی شود، اقدامی که می تواند در چند سازمان پیگیری شده و با توجه به حساب بانکی، شماره ثابت و ... به راحتی منشا این کلاهبرداری ها را پیدا کرده و حداقل بستر این نوع کلاهبرداری ها را ناهموار کنند. 

بیشتر بخوانید:

وقتی پلیس فتا حواسش نیست/گزارش های بی پاسخ و خیل عظیم کلاهبرداری های اینترنتی

در گزارش های قبلی به کم کاری های پلیس فتا در این زمینه پرداختیم؛ روی این گزارش به مخابرات است که چگونه به راحتی حداقل از عنوان پنل مخابرات در این کلاهبرداری ها استفاده می کنند و با توجه به اینکه برای گرفتن یک شماره مدارک شناسایی از شخص حقیقی یا حقوقی دریافت می شود، چگونه به راحتی با نام پنل مخابرات اقدام به کلاهبرداری هایی این چنینی می کنند؟

واقعا چه کسی باید بر روی این نوع کلاهبرداری و دزدی ها در روز روشن نظارت کند و در راستای افزایش اعتماد ملت ایران جلوی کلاهبرداری های هر چند کوچک را گرفته و دست این سودجویان را از جیب مردم خارج کند؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • میثم

    سلام در خصوص خبر فروش کارت اشتراک و طلایی جعلی و بدون پشتوانه به عرض می رساند شرکت امداد خودرو سامان تابان است که کارت ها را به مردم 268 هزار تومان می فروشد و پرونده شکایت مردم از این شرکت در دادسرای ناحیه 14 محلاتی - شعبه 13 دادیاری مفتوح می باشد.
    لذا افرادی که از این طریق پول از آنها دریافت شده با مراجعه به شعبه دادیاری مذکور می توانند شکایت خود را ثبت نمایند.

  • alireza

    حدودا یک ماه پیش مادرم یک دستگاه رانا پلاس از شرکت ایران خودرو برنده و پس از واریز و طی مراحل کار خودرو تحویل شد. دیروز خانمی تماس گرفت و گفت که شما 1200 هزار تومان موقع خرید خودرو به حساب شرکت واریز کردید و 400 تومان دیگر بایستی پرداخت کنید تا کارت امداد برای شما ارسال شود. فکر کردیم از طرف شرکت ایران خودرو تماس میگیرند و گفتیم ایراد ندارد و کارت را ارسال کنید موقع تحویل پول را کارت میکشیم. کارت را پس از پرداخت 400 تومن دریافت کردیم متاسفانه کارت امداد خودرو سامان بود. خواهشمند است هموطنان عزیز مطلع باشند تا در دام این شیادان قرار نگیرند همچنین از کسایی که مسئولند تقاضای رسیدگی و برخورد داریم . با تشکر

  • ناشناس

    سلام دیروز با من تماس گرفتند کفتند برنده 206 شدی خیلی سریع 5800000 تومان واریز کن به این شماره حساب 0305341860008 مهدی نیکو مرام منم ریختم دیگه شماره ها مدام اشغاله هیچکی جواب نمیده میدونم مقصرم تورو خدا گول نخورید از این شماره 191301394-021

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه