English

کوهی از زباله در دل جنگل سراوان/ سراوان امروز باید تلنگری برای مسئولان باشد

سالهاست که زباله‌ های شهر رشت و شهر‌های اطراف در جنگل سراوان تخلیه می‌ شود و نفس‌های این جنگل به شماره افتاده است.

کوهی از زباله در دل جنگل سراوان/ سراوان امروز باید تلنگری برای مسئولان باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، جنگل سراوان که برای خیلی از گیلانی‌ ها آشناست، از ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﺮﺻﻪ ﻫﺎی ﺟﻨﮕﻠﯽ ﮔﯿﻼن است و در ورودی شهر رشت قرار دارد. این جنگل سال هاست که مورد بی مهری قرار گرفته است و تقریبا رو به نابودی است.

سراوان معضلی نیست که یک روزه به وجود آمده باشد بلکه ریشه ایی قدیمی دارد و بیش از ۳۰ سال است که زباله‌ های شهر رشت و شهر‌های اطراف آن در این جنگل تخلیه می‌ شود.

جاری شدن شیرابه زباله، نفوذ به آب های زیرزمینی، آلودگی خاک، رشد جانواران موذی، شیوع برخی بیماری ها، بوی متعفن دستاورد سالها انباشت زباله در منطقه سراوان است که با وجود وعده مسوولان به منظور رفع این مشکل تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است و همچنان شیرابه‌های ناشی از این حجم از زباله و دفن غیراصولی آن‌ها در دل جنگل، هم سلامت اهالی منطقه و هم ادامه حیات جنگل را تهدید می‌کند.

سراوان امروز باید تلنگری برای مسئولان باشد تا به فکر چاره اندیشی باشند چرا که امروز بخش هایی از سروان که زمانی خود منبع زیبایی، تولید اکسیژن و هوای پاک بود به کوهی از زباله تبدیل شده و نفسش به شماره افتاده است.

با توجه به شرایط بد کنونی منطقه باید راه حلی سریع و در عین حال موثر برای این منطقه پیدا کرد و نباید به سادگی از کنار آلودگی‌ های موجود گذشت همچنین باید مشکلات تخلیه زباله در این جنگل به صورت ریشه‌ای رفع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه