English

سردار سلیمانی:

جرم حاصل شرایطی است که در جامعه رقم می‌ خورد

جانشین فرمانده ناجا گفت: پلیس مسوول تولید جرم نیست، دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی باید شرایطی را فراهم کند که از جرم پیشگیری شود چرا که جرم حاصل شرایطی است که در جامعه رقم می‌خورد.

جرم حاصل شرایطی است که در جامعه رقم می‌ خورد

به گزارش خبرگزاری موج،  سردار ایوب سلیمانی ، جانشین فرمانده ناجا صبح امروز (9 مهر) در مراسم گرامیداشت روز کارآگاه گفت: همه حاکمیت‌های دنیا اولین وظیفه‌شان تامین امنیت است و هر کشوری اگر بتواند شرایطی را مهیا کند که بی دغدغه بتواند برای اهدافش زمینه‌ای تامین کند، موفق است.

وی افزود: گام اول در جرم و کشف آن اشرافیت به محیط و گام دوم پیش‌بینی وضعیت است و بعد پیشگیری و مقابله است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: پلیس آگاهی و کارآگاهان پلیس به طور خاص تمرکز بر مرحله اقدام دارد، کار کارآگاهان یک کار محققانه و تحلیلگرانه است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: برای اینکه یک کارآگاه موفق باشد هم داده و هم تحلیل و قدرت تحلیل احتیاج دارد.

وی ادامه داد: پلیس آگاهی یعنی کارآگاهانش و قدرت و توان و ظرفیت پلیس آگاهی به قدرت و توان کارآگاهانش است.

سلیمانی تصریح کرد: پلیس مسئول تولید جرم نیست، دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی باید شرایطی را فراهم کند که از جرم پیشگیری شود چرا که جرم حاصل شرایطی است که در جامعه رقم می‌خورد.

وی افزود: اگر شرایط اجتماعی مانند کسب و کار فراهم شود و یا به عبارت دیگر شرایط اجتماعی به نحوی باشد که به رشد جرم و بزه کار دامن زدند متخلفان محدود می‌شود پس یادمان باشد که شرایط اجتماعی بر جرم افزایش جرم می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: اگر شرایط اقتصادی جامعه به هم می‌خورد و یک دفعه با یک رشد چشمگیر در حوزه سرقت مواجه می شوید ما به عنوان پلیس مسئولین نبوده‌ایم بلکه باید ریشه یابی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه