English

جانشین فرمانده ناجا:

وظیفه اصلی پلیس ایجاد نظم، امنیت و آرامش برای مردم است/ حدود ۲۰۰ هزار سارق حرفه‌ای در کشور وجود دارد

جانشین فرمانده ناجا گفت: وظیفه اصلی پلیس ایجاد نظم، امنیت و آرامش برای مردم و جامعه است و جرم سرقت باعث می‌شود که ۲۰ درصد احساس آرامش در جامعه کاهش یابد.

وظیفه اصلی پلیس ایجاد نظم، امنیت و آرامش برای مردم است/ حدود ۲۰۰ هزار سارق حرفه‌ای در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج، سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا در حاشیه همایش تخصصی روسای اداره‌های مبارزه با سرقت پلیس‌های سراسر کشور گفت: بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها در ۱۰ استان کشور رخ می‌دهد که اگر روی این استان‌ها تمرکز بیشتری برای پیشگیری از سرقت وجود داشته باشد، به موفقیت می‌رسیم.

وی گفت:استان‌هایی که بیشترین سرقت در آن‌ها رخ می‌دهد، به ترتیب تهران، البرز، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، اصفهان و کرمان هستند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه وظیفه اصلی پلیس ایجاد نظم، امنیت و آرامش برای مردم و جامعه است، اظهار کرد: جرم سرقت باعث می‌شود که ۲۰ درصد احساس آرامش در جامعه کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ هزار سارق حرفه‌ای در کشور وجود دارد،گفت: بیش از ۶۵ درصد از سرقت‌ها توسط سارقین حرفه‌ای انجام می‌شود که با تمرکز بر این افراد می‌توان سرقت را کاهش داد.

بیشترین آمار پلیس مربوط به کشفیات خودروها است

سردار سلیمانی با بیان اینکه بیشترین آمار پلیس مربوط به کشفیات خودروها است، تصریح کرد: ۹۷ درصد از خودرو‌های سرقتی کشف می‌شوند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه طی سال‌های گذشته وقوع جرم سرقت در کشور روند کاهشی داشت، اما از نیمه دوم سال گذشته به دلیل بیکاری، توسعه بی‌ضابطه حاشیه‌نشینی و عدم مدیریت معتادان متجاهر تعداد سرقت‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: مکان‌های برای نگهداری معتادان متجاهر تهیه شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال تمام معتادان متجاهر در تهران جمع‌آوری شوند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه شیب افزایش سرقت در جامعه نگران کننده نیست، گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت فعال‌تر شده است و طرحی نیز در دستور کار پلیس قرار دارد که مراحل اولیه آن تدوین شده است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به پنج عامل موثر در جرم سرقت افزود: سارق، مالخر، جغرافیا، موضوع سرقت و کارکنان ما که باید با سرقت مبارزه کنند در وقوع این جرائم موثر هستند.

وی ادامه داد: با مالخر‌ها برخورد خواهیم کرد، چرا که سارقان باید اموال مسروقه را در جایی به فروش برسانند.

سردار سلیمانی بیان کرد: سامانه‌ای به نام سامانه نمایشگاه مجازی شناسایی اموال مسروقه راه اندازی کردیم تا مالباختگان اموال مسروقه خود را در آن شناسایی و پیدا کنند.

وی افزود:اموال مسروقه در این سامانه بارگذاری می‌شوند و مالباختگانی که از قبل گزارش سرقت داده‌اند می‌توانند اموال خود را شناسایی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه