English

پیش بینی بارش باران در ۴ استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های زنجان و قزوین رگبار باران و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌ شود.

پیش بینی بارش باران در 4 استان کشور

به گزارش خبرگزاری موج،  احد وظیفه ،  مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی درخصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت: امروز (یکشنبه ۱۷ شهریور)، به همراه نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر، در غرب مازندران و استان‌های گیلان و اردبیل بارش باران و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود و سواحل غربی دریای خزر امروز مواج خواهد بود، همچنین امروز برای شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های زنجان و قزوین رگبار باران و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و رخداد پدیده تگرگ دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز بارش در گیلان و شمال آذربایجان شرقی و اردبیل شدت خواهد داشت، گفت: این وضعیت فردا (دوشنبه ۱۸ شهریور) نیز تداوم خواهد داشت، همچنین سه شنبه ۱۹ شهریور علاوه بر افزایش نسبی دما در این مناطق بارش پراکنده رخ خواهد داد و در روز چهارشنبه در مناطقی از مازندران و گلستان بارش خفیف روی می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین تاکید کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۱ و ۲۲ ۲۲ شهریور)، در سواحل دریای خزر بارش پراکنده و در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، سمنان، گلستان و خراسان شمالی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد اتفاق می‌افتد.

به گفته وظیفه، در بعدازظهر امروز در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های سمنان، تهران، البرز و قزوین و فردا در برخی مناطق شمال شرق و استان‌های سمنان و اصفهان وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید است که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۸ و ۱۹ شهریور)، با افزایش سرعت وزش باد، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در این نواحی پیش‌بینی می‌شود، همچنین طی این مدت نواحی مرکزی خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی د رپایان در مورد وضعیت جوی تهران بیان کرد: فردا و پس‌فردا (دوشنبه و سه‌شنبه ۱۸ و ۱۹ شهریور) همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، هوای تهران صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که دمای تهران طی این دو روز در بالاترین نقطه  به ۲۹ درجه سانتیگراد و در پایین‌ترین نقطه به ۲۱ درجه سانتی‌گراد برسد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه