English

وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده اعلام شد

مدیرکل پیش‌ بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: آب و هوای کشور در فردا و پس‌ فردا در استان‌ های ساحلی دریای خزر شاهد بارش باران است.

وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج،  احد وظیفه ،  مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی درخصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت: با توجه به جدیدترین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (دوشنبه ۱۱ شهریور)، برای استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران و برای شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات سمنان و شمال شرق تهران بارش پراکنده و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه فردا و پس‌فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۲ و ۱۳ شهریور)، مجدداً با نفوذ جریانات خنک شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران خواهیم داشت، گفت: شدت این بارش‌ها در استان گیلان خواهد بود. همچنین در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، البرز و سمنان نیز در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در روز پنجشنبه (۱۴ شهریور) برای سواحل دریای خزر و برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

به گفته وظیفه، طی دو روز آینده در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل و شرق کرمان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند موجب ریزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین تاکید کرد: امروز و فردا (دوشنبه و سه‌شنبه ۱۱ و ۱۲ شهریور)، در جنوب غرب کشور به سبب وزش باد شدید، گرد و خاک دور از انتظار نیست. گفتنی است که فردا و پس‌فردا ( ۱۲ و ۱۳ شهریور)،  شمال و مرکز خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت دو روز آینده گفت: فردا (سه‌شنبه ۱۲ شهریور)، هوای تهران کمی ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد و احتمال وزش باد شدید خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که دمای تهران در این روز در بالاترین نقطه به ۳۳ درجه سانتیگراد و در پایین ترین نقطه به ۲۶ درجه سانتی‌گراد برسد، همچنین پس‌فردا (چهارشنبه ۱۳ شهریور)، هوای تهران کمی ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۱ و ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه