English

امام خبر داد؛

جزئیات افتتاح ایستگاه‌ های خط ۷ متروی تهران

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: بخش میانی و شمالی خط ۷ را در دو مرحله زمانی تیر و اسفند ماه سال گذشته با ۸ ایستگاه افتتاح کردیم که تعداد این ایستگاه‌ ها با احتساب مجموعه ایستگاه‌ های بهره‌ برداری شده طی ماه‌ های آینده در سال ۹۸ به ۱۶ ایستگاه خواهد رسید.

جزئیات افتتاح ایستگاه‌ های خط ۷ متروی تهران

به گزارش خبرگزاری موج، علی امام، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) درخصوص افتتاح دو ایستگاه میدان محمدیه و بسیج (حدفاصل ایستگاه‌های مهدیه تا بسیج) اظهار کرد: آمادگی آن را داریم که از مهر ماه تا پایان امسال هر ماه، یک ایستگاه را در خط 7 مترو وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ما تکمیل خطوط ۶ و ۷ متروی تهران است، اظهارکرد: بخش میانی و شمالی خط ۷ را در دو مرحله زمانی تیر و اسفند ماه سال گذشته با ۸ ایستگاه افتتاح کردیم که تعداد این ایستگاه‌ها با احتساب مجموعه ایستگاه‌های بهره‌برداری شده طی ماه‌های آینده در سال ۹۸ به ۱۶ ایستگاه خواهد رسید همچنین ۶ ایستگاه باقیمانده در برنامه سال ۹۹ است که در مجموعه با تامین منابع مالی و تکمیل خط ۷ شاهد ۲۲ ایستگاه با ۲۷ کیلومتر تونل در این خط خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در خصوص خط ۶ متروی تهران با تاکید بر اینکه اولین افتتاح ما در خط ۶ مربوط به ایستگاه میدان امام حسین (ع) است، اظهارکرد: این ایستگاه با خط ۲ تقاطع دارد و نقطه پر ترددی در تهران محسوب می‌شود.

امام با اشاره به اینکه ۹ کیلومتر جنوبی خط ۶ (حد فاصل دولت‌آباد تا میدان شهدا) در ۱۸ فروردین ماه سال جاری با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید، گفت: مرحله بعدی افتتاح حد فاصل ایستگاه تربیت مدرس در منطقه ۲ تا ایستگاه ستاری در منطقه ۵ است .

وی در خصوص بودجه مورد نیاز برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ اظهارکرد: در شرایط فعلی بودجه مورد نیاز ۷ هزار میلیارد تومان است که البته این رقم تا انتهای پروژه ثابت نیست چرا که قیمت‌ها و هزینه در حال تغییر است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: در سال ۹۶ هزینه احداث یک کیلومتر خط مترو با همه وسایل، تجهیزات و ناوگان آن حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بود که در حال حاضر این رقم از ۵۵۰ میلیارد تومان فراتر رفته است و رقم آن برای سال آینده قابل پیش‌بینی نیست.

وی تصریح کرد: ممکن است این‌گونه گفته شود که با توجه به اینکه بخش بسیاری از مصالح ساختمانی در بخش تاسیساتی مترو از داخل کشور تامین می‌شود لذا نباید قیمت افزایش یابد اما باید این نکته را نیز در نظر بگیریم که در شرایط فعلی اقتصادی قیمت تولیدات داخلی نیز افرایش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه