English

مدیرعامل بیمه سلامت در گفتگو با موج :

۳۴ میلیون نفر تحت پوشش بیمه رایگان بیمه سلامت هستند

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت در مجموع تعداد 40 میلیون بیمه شده دارد که حدود 85 درصد آنها پولی بابت حق بیمه پرداخت نمی‌کنند، این یعنی 34 میلیون نفر تحت پوشش بیمه رایگان بیمه سلامت هستند.

 34 میلیون نفر تحت پوشش بیمه رایگان بیمه سلامت هستند

طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری موج، با بیان اینکه طبق آمار موجود در دولت یازدهم 11 میلیون نفر رایگان بیمه شدند، عنوان کرد: بیمه سلامت در مجموع تعداد 40 میلیون بیمه شده دارد که این تعداد بیمه شده که تقریبا نیمی از جمعیت کشور را شامل می شوند.

85 درصد آنها پولی بابت حق بیمه پرداخت نمی‌کنند، این یعنی اینکه بیمه سلامت 34 میلیون نفر از جمعیت 40 میلیونی بیمه شدگان خود را بیمه رایگان کرده است؛ پس چگونه ادعا می شود آمار بیمه رایگان حذف و یا کم شده است؟

* افرادی که تمکن مالی داشتند از لیست بیمه رایگان حذف شدند

وی در ادامه تصریح کرد: گرچه به ازای 11 میلیونی نفر از هموطنانی که در سال های اخیر بیمه شده اند، چندین نفر هم از لیست بیمه رایگان خط خورده اند، چرا که ما با تحقیقات خود متوجه شده ایم که افراد خط خورده از بیمه رایگان تمکن مالی کافی دارند و به نحوی از انحاء خود و خانواده را در لیست بیمه شدگان رایگان جای داده اند، که البته باید این رویه ادامه پیدا کند و چنانچه متوجه شویم افرادی که توان پرداخت بیمه را دارند از بیمه رایگان حذف خواهند شد.

* به چه کسانی بیمه رایگان تعلق می گیرد؟

مدیرعامل بیمه سلامت در تشریح فلسفه بیمه شدگان رایگان اضافه کرد: نباید فراموش کرد که بیمه رایگان در تمام کشورهای دنیا به افراد نیازمند، بی کار و از کار افتاده و... تعلق می گیرد و از آنجایی که بیماری خبر نمی کند هر کشوری با تصویب قوانینی در این راستا بیمه شدگان نیازمند را تحت پوشش خود قرار می دهد و از محل درآمد های دولت حق بیمه این قشر از جامعه پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه حق بیمه رایگان 34 میلیون نفر هزینه ای سنگین به دولت ها تحمیل می کند، خاطر نشان کرد: 95 درصد منابع مالی ما بیمه سلامت را تامین می‌کند.

 

بیمه سلامت

* زمان پرداخت مطالبات از بیمه سلامت را  به حداقل ممکن رساندیم 

موهبتی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص پرداخت مطالبات از بیمه سلامت گفت: خوشبختانه زمان پرداخت مطالبات طرف های قرارداد بیمه سلامت را با مشقات فراوان به حداقل ممکن رسانده ایم تا جایی که در مواردی پرداخت مطالبات به یک دهم قبل رسیده است.

وی اضافه کرد: در زمان انتقال بیمه سلامت به وزارت بهداشت به طور متوسط 12 ماه تاخیر در پرداخت بدهی‌ ها وجود داشت و همچنین پرداختی ها به بخش دولتی 14 ماه، خصوصی 11 ماه و داروخانه‌ها با 10 ماه تاخیر انجام می شد، اما در چند ماه گذشته با سازوکار در پیش گرفته و به رغم آنکه فشار زیادی به بدنه بیمه سلامت وارد می آید، موفق شدیم مطالبات از بیمه سلامت را به کمترین زمان ممکن کاهش دهیم تا خدای ناکرده خلف وعده ما موجب دلسردی طرف های قرارداد بیمه سلامت نشود و کماکان چرخ سلامت کشور بدون لنگ زدن بچرخد.

* داروخانه ها در تحقق سلامت جامعه بسیار موثرند

وی در خاتمه با بیان اینکه داروخانه ها در تحقق سلامت جامعه بسیار موثرند متذکر شد: با نگاه خاصی که ما در بیمه سلامت به داروخانه ها داریم، رویه ای را در پیش گرفته ایم که ماهیانه مطالبات داروخانه ها از بیمه سلامت به حساب آنها واریز شود. گرچه ممکن است بخاطر ابهامات در اسناد ارائه شده یا ناقص بودن اسناد و مدارک در مواردی پرداخت مطالبات داروخانه ها از بیمه سلامت بیش از یک ماه به طول بینجامد که این نقض ادعای پیشین بنده در پرداخت یک ماهه داروخانه ها نیست.

* یادآوری

در پایان لازم به ذکر است که در شبکه های اجتماعی اخباری غیرموثقی مبنی بر حذف بیمه سلامت منتشر شد که با این گفتگو مشخص شد که این اخبار هم از آن دست شایعاتی است که با هدف تشویش اذهان عمومی و ضربه زدن به یکی از مهمترین ارکان مهم جامعه یعنی حوزه سلامت منتشر می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه