English

رئیس ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌ها :

نتایج انتخابات توسط هیئت مرکزی انتخابات اعلام خواهد شد

رئیس ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌ها گفت: آمار اولیه نتایج به هیئت مرکزی نظارت ارجاع و پس از صورتجلسه الکترونیکی نتایج انتخابات توسط هیئت مرکزی انتخابات اعلام خواهدشد.

نتایج انتخابات توسط هیئت مرکزی انتخابات اعلام خواهد شد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری موج،  محمدرضا جوادی یگانه در نشست خبری  پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها با تصریح بر این نکته که این دوره از انتخابات خیلی سریع اجرا شد اظهار داشت:  پس از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شورایاری‌ها در تاریخ ۲۵ خرداد ۹۸ و دریک بازه زمانی یک ماه و ۱۰ روزه فرایند برگزاری انتخابات انجام شد که در این فرایند هیئت دولت، وزارت کشور و نیروی انتظامی، در این دوره از انتخابات با ما همکاری کردند که در واقع نیروی انتظامی امنیت شعب را برعهده داشت. همچنین ثبت‌احوال نیز به صورت آنلاین همکاری مطلوبی را داشت.

 

رئیس ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌ها ادامه داد:  آموزش و پرورش هم شعب را در اختیار ما قرار داد و هم به عنوان نماینده فرمانداری در این انتخابات حضور داشت.ضمن آنکه استاندار تهران، فرمانداران تهران، ری، شمیرانات و همچنین سپاه تهران بزرگ در این دوره از انتخابات همکاری خوبی با ما داشتند و نمایندگان مردم در مجلس، علی ربیعی سخنگوی دولت و همچنین مدیر کل انفورماتیک وزارت کشور ما را در برگزاری انتخابات یاری رساندند.

وی اضافه کرد: در شهرداری تهران بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، هیئت راهبردی انتخابات با تشکیل اعضای بیرون شهرداری تشکیل شد علاوه بر آن هفت نفر از اعضا هیئت مرکزی نظارت و  هفت نفر از اعضا هیئت مرکزی اجرایی انتخابات مشخص شدند که در نهایت هیئت اجرایی مناطق شکل گرفت که در واقع شهرداران مناطق روسای این هیئت‌های اجرایی بودند.

جوادی یگانه در ادامه یادآور شد: کمیته برنامه و بودجه، کمیته آموزش، کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، کمیته مناطق از دیگر کمیته‌هایی بودند که در برگزاری انتخابات حضور فعالی را داشتند و بسیج شهرداری نیز در برگزاری انتخابات با ما همراهی و همکاری کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر چه شهرداری نهاد متولی انتخابات نیست اما این انتخابات آزمون خوبی برای این نهاد محسوب شد، ادامه داد: چرا که تمام فرآیند انتخابات اعم از ثبت نام، رای‌گیری و اعلام نتایج توسط شهرداری تهران انجام شد.

رئیس ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌ها در بخش دیگری از سخنانش گفت: هزار و ۶۳۱ شعبه اخذ رای در این انتخابات پیش‌بینی شده بود و شهروندان با حضور در شعب اخذ رای اقدام به انداختن رای خود در صندوق‌های پیش‌بینی شده کردند که در ادامه آمار اولیه نتایج به هیئت مرکزی نظارت ارجاع داده خواهد شد و پس از صورتجلسه الکترونیکی آمار نهایی نتایج انتخابات توسط هیئت مرکزی انتخابات اعلام و به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی با یاد آوری نکته ای در خصوص تخلفات و یا شکایات احتمالی صورت گرفته افزود:کسانی که در ارتباط با این انتخابات شکایت دارند می‌توانند به هیئت نظارت مرکزی مراجعه و با ارائه مستندات خود موارد مورد نظر را پیگیری کنند.

جوادی یگانه در خصوص میزان مشارکت مردمی در مناطق مختلف تهران خاطر نشان کرد: میزان مشارکت نسبت به جمعیت، در منطقه ۱۹ با ۱۴ درصد، ۱۸ با ۸ درصد و ۱۲ با ۱۰ درصد به عنوان مناطقی که بیشترین میزان مشارکت را نسبت به جمعیت داشته‌اند مشخص شده است که در نهایت ۹ نفر از افراد در هر منطقه به صورت مستقیم و ۴ نفر به عنوان علی‌البدل انتخاب خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه