English

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشوری:

دو تامین کننده برنج فروشگاه شهروند جریمه شدند

سخنگوی سازمان تعزیرات با بیان اینکه دو تامین کننده برنج شهروند جریمه شدند، در پاسخ به سوال موج مبنی بر افزایش قیمت سه برابری چای یک برند معروف گفت: نشنیده ایم اما بشدت برخورد می‌کنیم.

دو تامین کننده برنج فروشگاه شهروند جریمه شدند

به گزارش خبرنگار حقوقی- قضایی خبرگزاری موج ، سید یاسر رایگانی در نشست خبری پیش از ظهر امروز شنبه 29 تیر ماه در رابطه با اقدامات حکم نهایی فروش برنج های تقلبی در فروشگاه‌های زنجیره ای شهروند گفت: با توجه به اقرار دو نفر تامین کننده برنج که با این فروشگاه ها قرارداد همکاری داشته اند مبنی بر اختلاط برنج ایرانی و پاکستانی توسط آنها و بی اطلاعی شهروند؛ تامین کنندگان برنج های تقلبی یعنی کریمی مالک برند تجاری "حاج تبارک الله کریمی" ، به پرداخت ١٧ میلیارد و ١۴٠ میلیون ریال و "روزبه محمدعلی زاده" مالک برند تجاری "چاپار" به ٩۴۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند که و جریمه ها تماماً وصول شده است.

جریمه تعلیقی شهروند در صورت تکرار تخلف 

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی  در پاسخ به سوال "موج" که آیا محکومیتی شامل حال مدیرعامل شهروند بخاطر اهمال در کیفیت محصول شده است یا خیر؟ گفت: معمولا محکومیت در چنین مواردی شامل حال فروشگاه می شود نه مدیر عامل آن که در مورد محکومیت فروشگاه شهروند مبلغ چهار میلیارد و ۶٢٠ میلیون ریال جریمه تعلیقی به مدت دو سال محکومیت متوجه این فروشگاه شده است که این جریمه در صورت تکرار تخلف وصول خواهد شد.

رایگانی: در اسرع وقت پیگیری و برخورد می‌کنیم

رایگانی در زمان پرسش و پاسخ های این نشست خبری پس از شنیدن توضیحات خبرنگار موج مبنی بر اینکه به نظر می رسد سناریو نایاب شدن محصولات غذایی این بار به محصول چای رسیده چرا که در چند روز گذشته این محصول با نوسانات شدید قیمت مواجه بوده. برای مثال چای و مشخصاً چای کیسه ای 25 عددی شهرزاد در اواخر هفته گذشته در بسیاری از نقاط تهران و یکی از فروشگاه های زنجیره ای که سازمان تعزیرات پرونده تخلف مفتوحی هم دارد، با نوسان قیمتی حدود سه برابر عرضه شده است و قیمت چای کیسه ای 25 عددی این برند معروف از پنج هزار و 900 تومان به 14 هزار و 750 تومان رسیده است. در حالی که همین محصول هنوز هم در برخی از فروشگاه های اینترنتی پایین تر از قیمت قبل عرضه می شود، گفت: ما برای اولین بار است که این موضوع را می‌شنویم و قطعاً در اسرع وقت این موضوع را بررسی و با مسببان آن برخورد خواهیم کرد.

وی در تشریح سوال موج افزود: متاسفانه این روزها شاهد هستیم که بسیاری تولید کنندگان محصولات غذایی در آگهی‌های اینترنتی قیمت محصولاتی را که برای فروش می گذارند، ارقامی درج کرده اند که در مقایسه با قیمت درج شده روی بسته بندی همان کالاها تعارضات بسیار زیادی وجود دارد.

قیمت چای کیسه ای برندی که سه برابر شد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه پاسخ به سوال دوم موج گفت: جالب است وقتی که از آگهی فروش یک بستنی برند معروف را که یکی از برندهای تجاری پرمصرف هم هست پرینت گرفتم، همان محصول با قیمتی که در سایت کارخانه وجود دارد با قیمتی که بر به دست مصرف کننده می رسد، اختلاف قیمتی تا ۳۰ درصد دارد؛ آن هم در شرایطی که مصرف کننده یک بستنی سه هزار تومانی یا ۵ هزار تومانی را به صورت اینترنتی خریداری نمی‌کند که اینم مسئله به یک شوخی و طنز شبیه است..چرا که در آگهی این فروشگاه ها چنین محصولاتی با قیمتی بسیار پایین عرضه می شود اما همین که به دست مصرف کننده می رسد، افزایش قیمتی باور نکردنی داشته است.

کارخانجات تولیدی کم فروشی می‌کنند

رایگانی در ادامه این مبحث متذکر شد: یکی دیگر از مشکلاتی که در حوزه عرضه محصولات وجود دارد، اختلاف وزن درج شده روی بسته بندی محصولات است با وزن واقعی محصولی که به دست مشتری می رسد. خود من چند وقت پیش بستنی فالوده ای یکی از برندهای معروف را چک میکردم که متوجه اختلاف فاحش وزن و حجم محصول شدم. متاسفانه باید اذعان کرد که این مشکل در اکثر محصولات وجود دارد و در واقع کارخانه های عرضه کننده کم فروشی می‌کنند که ما این مسئله را با قوت تمام پی گیری خواهیم کرد.

١٩ هزار فقره پرونده قاچاق کالا و ارز به تعزیرات در 4ماهه اول سال

رایگانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ١٩ هزار فقره پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز به تعزیرات وارد شده که ٩٧ درصد از آنها رسیدگی شده است و محکومان در مجموع 200 میلیارد تومان جریمه شده اند اما شمار پرونده های وارد شده به تعزیرات از ابتدای امسال، ۱۷۴ هزار و ۶۲۵ پرونده است که ایم این تعداد، ۱۶۸ هزار و ۸۰۲ پرونده مختومه شده که مبلغ محکومیت های این پرونده ها ۱۳ هزار میلیارد و ۸۴۲ میلیارد ریال بوده است.

,وی اضافه کرد: در بخش اجرای احکام ۱۲۸ هزار و ۲۷۰ پرونده به تعزیرات وارد شده که از این تعداد ۱۲۱ هزار و ۶۵۵ پرونده مختومه شده که در مجموع هزار میلیارد و ۹۰۱ میلیارد ریال در حق صندوق دولت و ۳۲۸ میلیارد ریال در حق شاکی وصولی داشته است.

رایگانی در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: با حمایت از تولید داخلی در حوزه پوشاک می شود ٢٣۵ هزار شغل از دست رفته را احیا کرد و حدود پنج هزار واحد صنفی را از بیکاری نجات داد در حالی که آمار ورود پوشاک خارجی به کشور ٢ و نیم میلیارد دلار است که ٩٨ درصد از سهم بازار پوشاک را به خود اختصاص می دهند.

وی درباره رسیدگی به تخلفات فروشگاه های زنجیره ای گفت: نگاه ما حمایت از رونق و کسب تولید است اما به معنای عدم ورود به تخلفات نیست.

بازرسان صنوف نوسانات دلار را به نفع مردم در نظر بگیرند

وی در خصوص نوسانات بازار ارز که در نهایت منجر به پایین آمدن قیمت دلار خواهد شد، تصریح کرد: بازرسان اتحادیه ها و اصناف نوسانات قیمت دلار را به نفع مردم هم در نظر بگیرند.چرا که کالاها بلافاصله با بالارفتن نرخ ارز گران می شود. اما بعد از پایان آمدن ارز این تغییر را شاهد نیستیم و این موضوع باید مورد توجه اتحادیه ها قرار گیرد.

جزییات برخوردهای سازمان تعزیرات به تفکیک استان 

بر پایۀ گزارش خبرگزاری موج ؛ آماری از پرونده های قاچاق در حوزه های مختلف و جزییات بررسی و صدور حکم توسط سازمان تعزیرات کشوری با این تخلفات را به تفکیک استان هایی که مبادی ورود قاچاق به کشور هستند خواهد آمد:

سیستان و بلوچستان: مأمورین هنگ مرزی جکیگور از توابع شهرستان ایرانشهر به یک دستگاه خودروی تویوتا مشکوک شدند که با توجه به متواری شدن قاچاقچی با سلاح و تیراندازی خودرو متوقف و در بازرسی 6 کیسه البسه و20طاقه پارچه کشف گردید که شعبه صادر کننده رأی با توجه به نحوه کشف کالا که همراه با تعقیب و گریز بوده و سایر مستندات متخلف را علاوه بر ضبط کالا به میزان 1 میلیارد و 110 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد./ مأمورین انتظامی زاهدان با مشکوک شدن به دو دستگاه خودروی کامیون کشنده در پلیس راه زاهدان به مشهد توانستند از هر خودرو مقدار 24 هزار کیلو گرم قیر (جمعا 48 هزار کیلوگرم) فاقد مجوز کشف کنند و با توجه به ممنوع بودن خروج قیر از زاهدان و سایر مستندات موجود شعبه تخلف را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالای مکشوفه متخلفین را به میزان 1 میلیارد و 637 میلیون و 856 هزار ریال محکوم کرد./در  بررسی یک خودرو مشخص شد اطراف چادر بصورت ماهرانه قیچی و ترمیم شده و 23 تن کشمش با ضایعات کشمش جابجا شده است و در همین راستا شعبه رسیدگی کننده متهمین را از حیث مباشرت در قاچاق کالا به میزان 5 میلیارد ریال و از جهت بهای مال تلف شده نیز 4 میلیارد و 997 میلیون ریال محکوم کرد .

گلستان: فردی به اتهام قاچاق سیگار به ضبط محموله مکشوفه و پرداخت یک میلیارد و 487 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد./ در پرونده دیگری، فردی برای قاچاق کاغذ به ضبط محموله و پرداخت یک میلیارد و 890 میلیون ریال جزای قندی در حق صندوق دولت محکوم شد.

مرکزی: عامل قاچاق پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی به ضبط محموله و پرداخت 4 میلیارد و 829 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

سمنان: عامل قاچاق 57 هزار لیتر گازوئیل به ضبط محموله و پرداخت 5 میلیارد و 664 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد./ پرونده عدم ایفاص تعهد خرید اتوبوس توسط یک شرکت به ارزش 17 میلیارد ریال تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

کردستان: در محور سنندج- همدان با  متوقف نمودن یک خودروی مگان تعداد 229 گوشی تلفن همراه با مارک های مختلف در کف خودرو و لایه انتهای صندوق عقب اتومبیل کشف شد و با حضور متهم پرونده در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به امور قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان کردستان، علاوه بر ضبط کالاها، حکم  به پرداخت 8 میلیارد و 360  میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد که این حکم قطعی شده است./ در پی مسئولیت یک شرکت حمل و نقل بین المللی در مورد خروج تانکرهای ورودی به کشور ایران و  احراز عدم خروج 4 دستگاه تانکر عراقی از کشور، رئیس شعبه رسیدگی کننده، شرکت فوق را مسئول عدم خروج تانکرها از کشور دانست و این شرکت را برای قاچاق خودرو و بهای مال از دست رفته به پرداخت مبلغ 9 میلیارد و 528 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

هرمزگان: پرونده قاچاق سوخت در بندر لنگه به همت ماموران اجرای احکام اجرایی شده و میزان 5 میلیارد و 473 میلیون ریال جریمه نقدی وصول شده است و همچنین در پرونده دیگری، حکم 8 میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت اجرایی شده است.

البرز: با گزارش مردمی و در بازرسی از مغازه، انبار و منزل شخصی، محموله قاچاق سیگار کشف و دو نفر در این رابطه دستگیر شدند و پس از رسیدگی به پرونده، حکم به پرداخت 268 میلیارد و 672 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت برای این دو نفر صادر شد که این حکم قطعی شده است./

فارس: یک دستگاه خودروی BMW در شهرستان جهرم به ارزش 50 میلیارد ریال در حال انتقال با یک یدک کش کشف شده و در حال حاضر خودرو توقیف و متهم در بازداشت به سر می برد و پرونده تخلف در حال رسیدگی است./یک دستگاه مرسدس قاچاق نیز به ارزش 8 میلیارد ریال کشف شده و پرونده در حال رسیدگی است./ عامل قاچاق برنج در شهرستان فیروزآباد به ضبط کالا و پرداخت 4 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

مازندران: یک شرکت لبنی به دلیل گرانفروشی به پرداخت 12 میلیارد و 751 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده و رای صادره نیز قطعی شده است.

کرمان: 617 دستگاه ماینر و پاور کامپیوتر به ارزش 70 میلیارد ریال در شهرستان رفسنجان کشف و پرونده تخلف در حال رسیدگی است./ یک شرکت تولیدکننده که مقرر شده بود در قبال ارز دولتی اقدام به واردات پلی اتیلن کند اما به تعهد خود جامعه عمل نپوشانده بود؛ به پرداخت 10 میلیارد و 977 میلیون دلار در حق دولت محکوم شد.

همدان: پرونده قاچاق دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 15 میلیارد و 674 میلیون و 935هزار ریال و همچنین 22000 عدد انواع ژل، اسپری و قطره جنسی به ارزش 2 میلیارد و 750 میلیون و 726هزار ریال که از طریق اداره پست ملایر جابه جا می شد ، در شعبه اول قاچاق کالا و ارز اداره کل تعزیرات حکومتی همدان رسیدگی و نهایتا سه نفر متهم جمعا به مبلغ 38 میلیارد و 400 میلیون ریال محکوم شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • حمید ت

    اقای حناچی که فرموده بودی اگر تخلف شهروند ثابت شود، برخورد میکنیم، لطفا با برادر محمود سریع القلم مشاور رئیس جمهور که هیچ سابقه ای در حد مدیرعاملی یک شرکت حتی کوچک بازرگانی ندارد و یک شبه به این سمت منصوب شده برخورد کن!

  • حمید ت

    اقای حناچی که فرموده بودی اگر تخلف شهروند ثابت شود، برخورد میکنیم، لطفا با برادر محمود سریع القلم مشاور رئیس جمهور که هیچ سابقه ای در حد مدیرعاملی یک شرکت حتی کوچک بازرگانی ندارد و یک شبه به این سمت منصوب شده برخورد کن!

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه