English

جزئیات برگزاری اولین جشنواره بستنی و نوشیدنی در فرهنگسرای اشراق

اولین جشنواره بستنی و نوشیدنی‌های خنک از 27 تیر تا 9 مرداد برای غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان در فرهنگ‌سرای اشراق برگزار می‌شود.

جزئیات برگزاری اولین جشنواره بستنی و نوشیدنی در فرهنگسرای اشراق

به گزارش خبرگزاری موج، رضا دوستعلی رییس فرهنگسرای اشراق با اعلام جزئیات این خبر اظهار کرد: در جشنواره بستنی و نوشیدنی‌های خنک که با حضور جمعی از شاخصین و فعالان این عرصه و با عرضه انواع بستنی‌های سنتی و دستگاهی و نوشیدنی‌ها برگزار خواهد شد، مجموعه‌ای متنوع از برنامه‌های فرهنگی هنری، شامل پرواز بادبادک‌ها، مسابقه و ایستگاه نقاشی، اجرای نمایش عروسکی و طنز، اجرای برنامه‌های ورزشی و موسیقی اقوام را خواهیم داشت.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 4، افزود: آشناسازی شهروندان با مراحل تولید و عرضه بستنی، ارایه آموزش‌‌های لازم جهت تهیه بستنی و نوشیدنی‌ها در منزل، معرفی چهره‌های فعال این صنف، کارآفرینان و رونق‌دهندگان این عرصه و نیز برگزاری عصرانه‌های فرهنگی تابستانی با رویکرد سبک زندگی سنتی و بومی ایرانی با عرضه دسرهای سالم ایرانی از دیگر بخش‌های متنوع این جشنواره تابستانی خواهد بود. 

رییس فرهنگسرای اشراق ضمن اشاره به تاریخچه تولید بستنی در کشورمان، اظهار داشت: تاریخچه تولید بستنی در ایران به حدود 60 سال پیش مربوط  می شود؛ اما ورود دستگاه‌های بستنی‌سازی به اواخر دهه 40 برمی گردد، در ضمن از آن موقع در کنار بستنی، فالوده هم تهیه می‌شده است.

جشنواره بستنی و نوشیدنی‌های خنک

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه