English

رییس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

خانه دار شدن ۲۱۰۰ خانواده تحت پوشش بهزیستی در هفته بهزیستی

نشست خبری رییس سازمان بهزیستی کشور پیش از ظهر امروز در آستانه بزرگداشت هفته بهزیستی برگزار شد.

خانه دار شدن  ۲۱۰۰ خانواده تحت پوشش بهزیستی در هفته بهزیستی

به گزارش خبرنگار رفاه و آسیب های اجتماعی خبرگزاری موج، وحید قبادی دانا در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود که به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی کشور در آستانه گرامیداشت هفته بهزیستی برگزار شد، با تبریک هفته بهزیستی گفت: به دنبال اجرای گام دوم به‌زیستن به تاسی از بیانات مقام معظم رهبری با شعار شفافیت، توانمندسازی و ارتقاء سلامت اجتماعی هستیم.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور  در آغاز سخنانش به آمار تحت پوشش خانواده های توان خواه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند و یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار ماهانه مستمری دریافت می‌کنند. اما در برقراری مستمری ۱۷۸ هزار خانوار دارای سرپرست معلول براساس بعد خانوار،یک تبعیض ناخواسته برای سرپرستان خانوار معلول شکل گرفته بود که با رایزنی‌های صورت گرفته و پیگیری‌های مجلس و دولت و سایر متولیان امر، قرار بر این شد که مبلغ مورد نظر برای این افراد تامین شود.

قبادی دانا با اشاره به اینکه مجموع اعتبار مستمری در سال گذشته یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد رسیده است، ادامه داد: با مساعدت دولت ۵۵۰ هزار خانوار پشت نوبت به افراد تحت پوشش ما ملحق شدند که تا پایان سال ۹۷ این تعداد به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید.

 این در حالی است که مجموع بودجه تخصیص ‌شده یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که با این رقم تنها نیمی از این خانوارها را می‌توانستیم تحت پوشش قرار دهیم و ۲۰۰ هزار خانوار محروم می‌ماندند. لذا با رفع این مشکل و افزایش اعتبار به ۲ هزار ۷۶۰ میلیار تومان ۲۰۰ هزار خانوار معلول نیز از دریافت مستمری محروم نمانند و امیدواریم مبلغی نیز به سرانه افراد مستمربگیر اضافه شود.

قبادی‌دانا در بخش دیگری از سخنانش به آغاز اجرای طرح فراگیر شناسایی اختلالات ژنتیکی در معلولان با خبر داد و گفت: طرح فوق با شعار « نه به معلولیت » در سراسر کشور آغاز شده که از سال ۹۴ تاکنون مشاوره و آزمایشات ژنتیک برای همه افراد تحت پوشش و اعضای خانواده آن‌ها در حال انجام است؛ از این‌رو، با اجرای این طرح برای یک میلیون و ۴۵۰ هزار فرد تحت پوشش غربالگری‌های لازم طی سه سال صورت می‌پذیرد و در کنار آن راه‌اندازی بانک ذخایر ژنتیک در ایران با دانش بومی و ایرانی در حال انجام است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود: سال گذشته آمار افراد تحت نگهداری در مراکز بهزیستی احصاء شد بطوری که ۴۷ هزار نفر در مراکز نگهداری می‌شوند اما ۳۹ هزار یارانه دریافت می‌کردند لذا با بررسی‌های اولیه و همکاری دولت و سازمان برنامه و بودجه از ۸ هزار خانوار معلولی که در مراکز نگهداری می‌شوند برای ۳ هزار ۵۰۰ نفر که به یارانه نیاز داشتند، تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اختصاص سهمیه استخدام ۳ درصدی معلولان در آزمون دستگاه‌های اجرایی گفت: در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در اسفندماه سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ نفر در آزمون شرکت کردند که از این تعداد ۱۱۵ نفر پذیرفته شدند که برای اولین بار این معلولان واجد الشرایط با این سهمیه در دستگاه دولتی پذیرش خواهند شد.

قبادی‌دانا در رابطه با اجرای وعده اختصاص خانه مسکونی به خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: انشالله ۲ هزار و ۱۰۰ مسکن مددجویی تا پایان هفته بهزیستی تحویل خواهد شد که البته این خانه های بر اساس اولویت ابتدا به خانواده های دو معلوله اختصاص خواهد یافت. در حال حاضر نیز ۶ هزار ۲۵۰ مسکن تحویل ۱۴ هزار خانوار زلزله زده کرمانشاه شده است و ۲ هزار خانوار در صف نوبت هستند. ۶ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در شهر و روستا در حال احداث است که با کمک خیرین سریعتر به مرحله واگذاری خواهد رسید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه خدمات پزشکی جراحی، خدمات ارتوپدی و اورولوژی برای مددجویان بهزیستی توسط موسسات و خیرین به رایگان صورت خواهد پذیرفت، ادامه داد: با توجه به دانش امروز و توانمندی طبیبان ژنتیک امیدواریم در ۲۰ سال آتی داشتن ۲ معلول مادرزادی در یک خانواده امری عجیب تلقی شود.

وی با اشاره به احصاء فعالیت‌های موازی و اصلاح فرآیندها از برقراری یارانه ۴۵ هزار تومانی برای ۲۰ هزار از مستمری‌بگیران جامانده از دریافت یارانه خبر داد و یادآور شد: این تعداد از افراد به هر دلیلی موفق به پیگیری یارانه خود نشده بودند و همکاران ما در حوزه IT این آمار را احصاء کردند و از ماه آتی این مبلغ از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب آنها واریز خواهد شد و نقش ما در تحقق این امر، نقشی مطالبه‌گر بوده است.

قبادی‌دانا در پایان با بیان اینکه ۹۲ درصد کودکان کار و خیابان پذیرش‌شده در مراکز تحت پوشش اتباع غیرایرانی هستند، اذعان کرد: مهاجرت غیرقانونی، قاچاق کودکان و باندهای مافیایی از ابعاد مختلف کودکان کار و خیابان است. یکی از دستگاه‌های همکار در امر ساماندهی اداره اتباع وزارت کشور است و انتظار داریم استتانداری، فرمانداری، شهرداری و  ... ورود مناسبی به این موضوع داشته باشند.

 

یادآوری می‌شود، در پایان نشست طرح فراگیر شناسایی اختلالات ژنتیکی در معلولان با شعار « نه به معلولیت » و سامانه اطلاع رسانی املاک سازمان بهزیستی، با شعار گامی دیگر در مسیر شفافیت رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ح

    با سلام ‌...خواهشا پول فروش ۶۰ درصد سهام که فروختیم واریز کنید الان چهار ماه بیشتره فروختیم هیچ واریزی ندارد از فروش ۶۰درصدمون لطفا پول فروش ۶۰درصدمون واریز کنید براش بد جور نیاز داریم ممنون ... فروختیم چون واقعا به اون پول نیاز داشتیم از مسعولان محترم تقاظای آجزانه میکنم نصبت به واریز پول فروش سهام عدالتمان توجه کنند واریز بشه با پول فروش سهام فروختمون مشگلمان حل بشه سپاسگزارم

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه