English

عیسی کلانتری:

بیش از ۳ میلیون نفر از افراد فارغ التحصیل، بیکار هستند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر بیش از ۳ میلیون نفر از افراد فارغ التحصیل، بیکار هستند و دولت موظف است برای یکایک این افراد ایجاد اشتغال کند.

بیش از ۳ میلیون نفر از افراد فارغ التحصیل، بیکار هستند

به گزارش خبرگزاری موج، عیسی کلانتری ،  رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز ( 15 تیر ) در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه روزانه ۶۴ هزار تن پسماند در کشور ما تولید می‌شود، گفت: متأسفانه ایران روزانه خیلی بیشتر از کشورهای صنعتی زباله تولید می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: تخلیه زباله‌ها در خروجی شهرها در شأن مسلمان و یک کشور اسلامی نیست و استانی که خواستار توسعه گردشگری است، باید پاک و تمیز باشد تا گردشگران نیز جذب آن شوند اگرچه پاکیزه نگهداشتن یک شهر منوط به فرهنگ بالای مردم آن شهر است.

کلانتری با اشاره به اینکه بیرجند یکی از پاک‌ترین شهرهای جهان است، خاطرنشان کرد: فرهنگ تحسین برانگیز مردم این شهر موجب پاک و تمیز بودن شهرشان شده است به‌طوری‌که کوچک‌ترین زباله‌ای در سطح شهر و خیابان‌های آن دیده نمی‌شود و گویا مردم آن اصلاً زباله‌ای تولید نمی‌کنند بنابراین دیگر استان‌ها باید این شهر پاک و فرهنگ بی‌نظیر مردم آن را الگوی خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: صرفه‌جویی در بحث پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوب کشور یک امر ضروری است چرا که اسراف و استفاده بیش از حد از آن‌ها می‌تواند صدمه‌ای جبران ناپذیر به کشور وارد کند و یا حتی برخی از این ظرفیت‌ها دیگر تجدید نشوند.

کلانتری با اشاره به فرمایشات و انتقادات مقام معظم رهبری به شدت انرژی در ایران یادآور شد: متأسفانه پس از کشور روسیه، ایران دومین کشور در شدت انرژی است که هر چقدر شدت آن بیشتر باشد میزان بهره‌وری نیز کاهش خواهد یافت به‌طوری‌که در آلمان برای تولید ۱ میلیارد دلار تولید ناخالص ۱۰۰ هزار دلار نفت مصرف می‌شود اما در ایران برای تولید همین مقدار تولید، مبلغی حدود ۸۵۰ هزار دلار نفت هزینه می‌شود.

معاون رئیس جمهوری در ادامه گفت: کشت اصلی در استان همدان محصولات یونجه، سیب زمینی و چغندر و کاشت این محصولات نیازمند آب فراوان است. متأسفانه سرانه استفاده از آب در بخش کشاورزی استان همدان بالاست چرا که عمده کشاورزی این استان محصولاتی است که کاشت آن‌ها نیازمند آب فراوان است و در این زمینه باید تجدیدنظر شود.

کلانتری با بیان اینکه اگر استان همدان در بخش صرفه‌جویی آب اقدامی قابل تأمل انجام ندهد تا ۱۵ سال دیگر از بین خواهد رفت، اظهار کرد: اقدامی چون مسدود کردن ۲۲ حلقه چاه نیز کافی نبوده و صرفه جویی در آب نیازمند برنامه‌ریزی فراوان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تأکید کرد: همدان دیگر نمی‌تواند تأمین کننده علوفه دیگر استان‌ها باشد همچنین در نظام کشت و کشاورزی آن نیز باید تجدیدنظر شود.

وی با بیان اینکه شاخص‌های محیط زیست مناسب نیست، گفت: متأسفانه با این اوضاع نمی‌توانیم محیط زیست ناب و پرنشاط را برای نسل بعد از خود به یادگار بگذاریم چرا که اگر مردم ارتباط مستقیمی با محیط زیست نداشته باشند نمی‌توانند آن را درک کنند.

کلانتری در ادامه اظهار کرد:  وجود بیش از ۳ میلیون اسلحه غیرمجاز تهدیدی برای ذخایر وحوش محسوب می‌شود.

به گفته وی برای حفظ بقای محیط زیست همه باید محیط‌بان باشند و ممکن است شکارچی دیروز، امروز محیط بان خوبی باشد.

معاون رئیس جمهوری هدف دولت را توسعه پایدار دانست و گفت: امنیت به وجود آمده در حیات وحش استان همدان نشان دهنده عملکرد خوب محیط زیست و مشارکت قابل توجه مردم این استان است که می‌توان از مصادیق این امنیت به رجوع حیات وحش به حاشیه جاده‌ها اشاره کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه تمام دستورات مقام معظم رهبری درباره محیط زیست در قانون اجرا شده است، اظهارکرد: محیط زیست به عنوان یک مسأله جهانی شناخته شده است.

*گرد و غبار یک مسأله فرامرزی است

کلانتری با بیان اینکه مسأله گرد وغبار فراتر از مرزهای ایران است، تصریح کرد: محیط زیست کره زمین با ۸ میلیارد جمعیت به‌شدت از سوی مسائل و مشکلات طبیعی و انسانی تهدید می‌شود و تخریب محیط زیست از مشکلات بزرگ و سخت در جهان است.

وی با اشاره به وظایف محیط زیست گفت: حفظ جانداران و حفظ حقوق نسل‌های بعد دو وظیفه مهم محیط زیست است که در صورت عدم رعایت آن نیز توسعه پایدار شکل نخواهد گرفت.

معاون رئیس جمهوری افزود: توسعه پایدار یعنی فعالیت بشر توجیه اقتصادی داشته باشد و نظم اجتماعی را برقرار کند؛نظمی که به هیچ عنوان تخریب نشود.

کلانتری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳ میلیون نفر از افراد فارغ التحصیل، بیکار هستند، گفت: دولت موظف است برای یکایک این افراد ایجاد اشتغال کند که این امر نیازمند هزینه‌ای حدود ۴۰۰ میلیارد دلار است. اگر چه اشتغال بدون مولد موجب تورم و گرانی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه