English

رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

در ۱۰ سال اخیر بهترین هوا را در کلانشهرها داشته‌ایم

کلانتری با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر بهترین هوا را در کلانشهرها داشتیم، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به خاطر فشارهایی که به شهرداری‌ها ، وزارت کشور و پلیس راهور آورد، این نتیجه مطلوب را هدیه به مردم کرد.

در ۱۰ سال اخیر بهترین هوا را در کلانشهرها داشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج، عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم دیدار نوروزی با معاونان، مدیران و کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به قرار دادن سپاه در لیست سیاه تروریستی گفت: اگر ما ۸۰ میلیون محیط بان داریم قطعا ۸۰ میلیون پاسدار هم داریم و آمریکا نمی‌تواند ما را تحریم کند و در لیست سیاه تروریستی قرار دارد.

وی اظهار کرد: در برخی موارد منتظر هستیم تا مردم به ما مراجعه کنند اما اگر سازمان یا نهادی در حوزه زیست محیطی وظایف خود را به درستی انجام نداد ما به عنوان نهاد ناظر وظیفه داریم به او تذکر بدهیم تا شاهد سیل هایی همچون آق قلا نباشیم این ما هستیم که از حقوق زیست محیطی و شهروندی مردم باید دفاع کنیم اما در برخی از موارد حداقل از بود فلسفی محیط زیست مردم هم دفاع نکردیم.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به وضعیت زیست محیطی عسلویه اظهارکرد: دستور ویژه حسن روحانی - رییس جمهوری - این است که تا چهار ماه آینده تکلیف آلودگی منطقه عسلویه مشخص شود و ما نباید اشتباهات توسعه عسلویه را در مکران تکرار شود کنیم.

کلانتری با اشاره به بارش‌های پایان سال گذشته اظهارکرد: در پایان سال ۹۷ بارش‌های متعددی رخ داد. طبق برآوردهای انجام شده برای یک مترمکعب آب حدود ۵۳ سنت هزینه باید کرد اما خداوند این را در بهار به ملت ما هدیه داده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان رونق تولید گفت: اما تولیدی که با زیر پا قرار دادن محیط زیست انجام شود اشتباه محض است و خود مقام معظم رهبری نیز با این موضوع اشاره دارد ما در سال جاری باید تلاش و همت را دو برابر کنیم گرچه مشکلات کشور چند برابر شده است.

کلانتری با انتقاد از تحریم‌ها اظهارکرد: آن‌ها استقلال ما را هدف قرار داده‌اند. ما فراموش نکرده ایم که در زمان جنگ برای یک مترخاک ده‌ها شهید داده‌ایم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تولیدی که آینده ملت را به خطر می اندازد ارزشی ندارد، گفت: ما باید کشور را از بعد محیط زیست حفظ کنیم. حق نداریم محیط زیست را تخریب کنیم اما حق هم نداریم جلوی توسعه را بگیریم.

بهبود وضعیت زیستگاه‌ها در اولویت برنامه‌های محیط زیست

کلانتری با انتقاد از وضعیت زیستگاه‌های کشوراظهارکرد: متاسفانه زیستگاه‌های ما در شرایطی نیست که آماده انتقال به نسل بعد باشد. زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده کشور هستند اما زیبنده کشور نیستند. یکی از اهداف سال جاری حفظ ،صیانت، حراست و بهبود وضعیت زیستگاه‌ها خواهد بود.

معاون رییس جمهوری با تشکر از محیط بانان گفت: محیط بانان در کشور پایین ترین رده دریافتی را دارند اما شغل پرتنش و پر استرسی دارند البته وضعیت آنان با مساعدت سازمان برنامه و بودجه بهتر خواهد شد.

در ۱۰ سال اخیر بهترین هوا را در کلانشهرها داشته‌ایم

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر بهترین هوا را در کلانشهرها داشتیم، اظهارکرد: سازمان حفاظت محیط زیست به خاطر فشارهایی که به شهرداری‌ها ، وزارت کشور و پلیس راهور آورد، این نتیجه مطلوب را هدیه به مردم کرد.

وی ادامه داد :هوای پاک تهران امسال دو برابر پارسال بود و حتی یک روز تعطیلی نداشتیم .

کلانتری در خصوص وضعیت گرد و غبار در کشور گفت: سال گذشته سال خوبی حتی در خوزستان بود اما در خصوص پسماند و مدیریت پسماند با توجه به اینکه وظایف شهرداری‌ها و وزارت کشور است شاهد اقدام موثری نبودیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: با توجه به بودجه کم سازمان بهترین کاری که می‌شود انجام داد ،آموزش افراد است تا خود آنها حافظ محیط زیست باشند. این امر در سال جدید نیز دگرگون می‌شود و در برخی موارد تجدید نظر لازم است. تجربه نشان داده مردم به نکات مثبت توجه ویژه ای دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه متاسفانه شدت انرژی در کشور بالاست، گفت: دستور مقام معظم رهبری نیز همین است که شدت انرژی در کشور پایین بیاید که باعث بالا رفتن بهره وری خواهد شد.

وی در پایان اظهارکرد: در توافقنامه پاریس تعهد کردیم ۳۴ درصد از تولید کربن را تا سال ۲۰۳۰ کاهش دهیم که رقم آن به ۷۲ میلیون چون کربن می رسد اما دستور مقام معظم رهبری کاهش ۷۳۲ میلیون تنی کربن است و مجلس تا پایان برنامه ششم ۲۳۲ میلیون تن کاهش را خواسته که توافقنامه پاریس محلی از اعراب ندارد. سازمان محیط زیست یک سازمان سیاسی نیست ما از محیط زیست محکم دفاع می کنیم زیرا هر طیف سیاسی نیاز به غذای پاک هوای پاک دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی