English

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش خطاب به مسئولان هشدار داد:

تصور برخی از حیف و میل بیت‌المال؛ "حیف" است از بیت‌المال "میل" نشود!

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش با هشدار اینکه فساد به عنوان محور اصلی برانداز نظام مطرح است، گفت: تصور برخی از مسئولان از حیف و میل بیت‌المال این است که "حیف" است از بیت‌المال "میل" نشود!

تصور برخی از حیف و میل بیت‌المال؛ "حیف" است از بیت‌المال "میل" نشود!

حجت الاسلام تیمور علی عسکری در گفت و گو با خبرنگار آموزش خبرگزاری موج، در خصوص وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان در بانک سرمایه گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان از لحاظ سهامداری و رقم سرمایه گذاری در بانک سرمایه به نسبت بانک های دیگر رقم پایین تری اندوخته و سرمایه داشته که در حال حاضر امورات مربوط به شکایات و دادرسی این پرونده توسط آقای مهدی نیکدل، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ریز بینانه پیگیری می شود.

 

پرونده صندوق ذخیره هیچ ارتباطی به پس انداز معمان و فرهنگیان ندارد

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: اولا باید در ابتدا تصریح کنم که آقای مهدی نیکدل پیگیر بازگرداندن سرمایه فرهنگیان از بانک سرمایه است. اما نباید فراموش کرد که سرمایه‌ای که از صندوق ذخیره فرهنگیان برده شده، هیچ ارتباطی به پس انداز معمان و فرهنگیان ندارد. در حالی که بسیاری از مردم و رسانه ها مدام در بوق می کنند که ای داد پول معلمان را خوردند و سرمایه فرهنگیان را بردند! در حالی که اینگونه نیست و بخشی از سرمایه اولیه این صندوق که متعلق به بانک مرکزی بوده، این وسط حیف و میل شده که جریان مفصلی دارد.

 

پرونده‌ی در مرحله دادرسی، آمار روشنی ندارد!

علی عسگری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعاملاتی که با مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های مرتبط در رابطه با این پرونده صورت گرفته، عنوان کرد: ضمن آنکه در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی من آقای مهدی نیکدل را هم دعوت کردم و با سایر اعضای کمیسیون چند جلسه تشکیل دادیم و آقای نیکدل طبق اسنادی که ارائه کردند گفت ما ۱۵ شکایت برای محاکم قضایی تنظیم و ارائه کرده ایم و در حال پیگیری آنها هستیم. اما به واسطه مشکلاتی که در مراحل دادرسی وجود دارد، دادگاه ها، قضات و نمایندگان دادستان نمی‌توانند آمار دقیقی از چند و چون بدهی ها و اینکه چقدر دریافت شده و چقدر مانده ارائه کنند تا ما نیز آنها را به مردم گزارش کنیم.

 

بخور بخورهای بانک سرمایه در بین مدیران ارشد قبلی بوده است

مشاور اسبق معاون امور مجلس ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: اما واقعیت این است که در بین مدیران گذشته بانک سرمایه که چندین تن از مدیران ارشد بوده اند، نه همگی آنها، بخور بخورهایی صورت گرفته و سرمایه‌ها به باد رفته و در این مرحله که تشت رسوایی شان از بام افتاده سعی می کنند انگشت اتهام را به سمت این و آن بگیرند. با این حال با نامه و شکایت وزارت آموزش و پرورش و پیگیری های کسانی مانند آقای نیکدل و دوستان دیگر سعی می کنیم از طریق دادگاه و محاکم قضایی استیفای حق کنیم و سرمایه بر باد رفته صندوق ذخیره فرهنگیان را به صندوق بازگردانیم و بنده نه به عنوان مسئولی از وزارت آموزش و پرورش ، بلکه در جایگاه نماینده مجلسی که در کمیسیون اصل ۹۰ فعالیت داشته، پیگیر این موضوع بوده و هستم.

وی ادامه داد: چندی پیش هم جلسه‌ای را دو مرتبه در کمیسیون اصل ۹۰ گرفتیم که در آنها بسیاری از نمایندگان محترم و شرکا حضور داشتند و این جلسه از این بابت بود که بتوانیم از چنین فرصتی استفاده کنیم و موضوع را کاملاً توجیه کنیم تا نمایندگان بدانند مشخصا دنبال چه موضوعی هستند.

 

دشمنان تلاش دارند فساد را سیستماتیک و برنامه‌ریزی شده کنند

حجت الاسلام علی عسگری در بیان دیدگاهش در خصوص مظاهر مختلف فساد که این روزها گریبانگیر کشور شده است، گفت: کشور از نظر فساد اداری وضعیتی بسیار اسفناک دارد و نمی‌شود چنین رویه ای را توجیه کرد. مسئولان باید هشیار باشند که فساد را تنها به حوزه اقتصادی مرتبط ندانند بلکه آنچه که در این میان واضح و مبرهن است این است که مقوله فساد به عنوان محور اصلی برانداز نظام مطرح است و دشمنان تلاش بسیار دارند که این فساد سیستماتیک را بهتر و بیشتر برنامه‌ریزی کنند.

 

حیف و میل بیت المال؟ یا "حیف" که از بیت المال "میل" نشود؟

وی در ادامه تصریح کرد: من فکر میکنم بسیاری از مسئولان تصوری که از حیف و میل بیت المال دارند این است که حیف است از بیت المال میل نشود.

معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش ادامه داد: مثال فساد آشکار را در اردوگاه شهید باهنر تهران می توان به وضوح مشاهده کرد. همانطور که می دانید این اردوگاه بسیار بزرگ است و در منطقه منظریه تهران که منطقه ای خوش آب و هوا است واقع است. اردوگاه باهنر متعلق به وزارت آموزش و پرورش است که برخی از دانه درشت ها بدون هیچ اذن و اجازه ای در آنجا اقدام به ساخت و ساز و تصرف غیرمجاز کرده اند که ما از طریق قوه قضاییه این موضوع آنها هستیم و تا باز پس‌گیری این زمین ها و بازگرداندن آن به وزارت آموزش و پرورش کوتاه نخواهیم آمد.

 

استفاده دانه درشت ها از تعطیلات نوروز برای ساخت و ساز در اردوگاه باهنر !

وی اضافه کرد: پرونده تصرفاتی که در اردوگاه شهید باهنر انجام شده را در کمیسیون اصل ۹۰ کاملا مطالعه کرده‌ام این افراد دانه درشت درست در تعطیلات نوروز کارگرانی را اجیر و از تعطیلات ۱۵ روزه سال نو سوءاستفاده و شروع به ساخت و ساز کرده اند. حالا کارشان تمام شده و اماکن به سقف رسیده. طبق قانون نمی توان این اماکن را راحت تخریب کرد و یک پروسه طولانی و کشنده دارد. آنها می دانند از خلأهای قانونی چگونه استفاده کنند و مسئله را به چه صورت جلوه دهند تا از تخریب ساختمان هایشان جلوگیری به عمل آورند. این یعنی فساد واضح و مبرهن که در لایه های مختلف جامعه مشهود و ملموس است!

 

هنوز آمار روشنی از سرمایه های بازگشته به صندوق در دست ما نیست

حجت الاسلام علی عسگری در جمع بندی اظهاراتش تصریح کرد: بنابراین با این که هنوز آمار روشنی از سرمایه های بازگشته به صندوق ذخیره فرهنگیان در دست ما نیست، اما مجدانه این موضوع را پیگیری می‌کنیم و در صدد این هستیم که مبلغ به تاراج رفته را به صندوق بازگردانیم که برای این اقدام و احقاق حقوق فرهنگیان نیازمند حمایت رئیس قوه قضاییه جناب آقای رئیسی، دادستانی محترم کل کشور و سایر نهادهایی هستیم که امیدوارم هرچه زودتر این پرونده مختومه و حق به حق دار برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه