English

توصیه‎های پلیس به شهروندان در ماه رمضان

معاون اجتماعی پلیس پایتخت گفت: توصیه میشود در ماه مبارک رمضان رانندگان با عنایت به افزایش تراکم ترافیک در ساعات غروب و نزدیک به افطار با صبر و شکیبایی بیشتری رانندگی نمایند.

توصیه‎های پلیس به شهروندان در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ مراد مرادی معاون اجتماعی پلیس پایتخت در یادداشتی به بیان توصیه های پلیس در ایام ماه رمضان پرداخت.

در این یادداشت آمده است: مطالعات ترافیکی نشان می‌دهد که نحوه رانندگی در فصول مختلف سال و همچنین در مناسبت‌های ویژه به دلایل گوناگون از جمله دگرگونی در الگوی ترافیک شهری و برون شهری تغییر کرده و به تبع آن میزان تخلفات و تصادفات رانندگی تغییرات محسوسی پیدا می‌نماید. 

در جوامع اسلامی، یکی از این مناسبت‌ها روزه داری در ماه مبارک رمضان است که طی آن فضای ویژه‌ای بر جامعه حاکم‌ شده و تغییرات فراوانی در زندگی فردی و اجتماعی افراد ایجاد می‌شود. 

در این ایام خاص، با توجه به تغییرات بارزی که در شیوه زندگی افراد حاصل می‌شود موجب تغییر در الگوی رفتارهای ترافیکی نیز می‌شود که میتوان به کاهش بار ترافیکی در ساعات روز، تراکم ترافیک در ساعات حوالی افطار و افزایش احتمالی بار ترافیک در ساعات شب اشاره نمود.

 یافته های پزشکی نشان میدهد روزه‌داری منجر به کاهش قند خون به ویژه در ساعات پایانی روز و معمولاً بعد از ظهرها می‌شود که این امر تاثیر مستقیمی بر افزایش زمان واکنش (کاهش سرعت عمل در حین مقابله با خطر) و کاهش توانایی تشخیص افراد شده و در نتیجه ممکن است موجب بروز رفتارهای پرخطر همراه با خشونت در رانندگی گردد.

 کاربران ترافیکی باید با بهره گیری از آموزه های دینی و اخلاقی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نموده و بدین ترتیب به حقوق اجتماعی همدیگر احترام بگذارند. 

بر اساس روایات متعدد از ائمه معصومین (ع) ماه مبارک رمضان ماه تمرین صبر و شکیبایی است و پاداش آن بهشت است.

 بنابراین هر چه در این ایام در رانندگی صبر و حوصله بیشتری به خرج بدهیم، علاوه بر افزایش ایمنی عبور و مرور در معابر، اجر و پاداش عظیمی نزد خداوند خواهیم داشت. 

توصیه میشود در ماه مبارک رمضان رانندگان با عنایت به افزایش تراکم ترافیک در ساعات غروب و نزدیک به افطار با صبر و شکیبایی بیشتری رانندگی نمایند. 

سفرهای درون شهری خود را با برنامه ریزی، به ساعات پیک ترافیک موکول ننمایند. 

به حقوق شهروندان احترام گذاشته و اولویت های عبور سایر کاربران ترافیکی و وسایل نقلیه را مد نظر قرار دهند.  

در زمان هایی که معابر از سطح سرویس مناسبی ( خلوتی معابر) برخوردار بوده، سعی شود با سرعت مجاز و مطمئن تردد نموده و از عجله و شتاب بیهوده پرهیز گردد.

 در مقابل صنوف مختلف از پارک غیرمجاز و دوبله و هر نوع توقفی که از روانی ترافیک کاسته و منجر به کندی عبور و مرور می گردد، پرهیز نموده و با توجه به اینکه این قبیل تخلفات مصداق بارز تضییع حق الناس بوده، بنابراین سعی شود به حقوق اجتماعی روزه داران گرامی احترام گذاشته تا همه شهروندان از ترافیکی ایمن و روان برخوردار گردند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه