English

در گفتگو با موج مطرح شد؛

ابهام در شیوه محاسبه حداکثر زمان حضور مسافر در مترو

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت:ما در داخل قطار ها ممکن است کسی را کنترل نکنیم. ما حساب کردیم زمانی اعلامی شما(150 تا 180 دقیقه) برای مسیرهای طولانی است!محاسبات ما، ما را به عدد 2 ساعت رسانده و اگر ما در اجرای آن به مشکلی برخوردیم هیچ وقت کسی را از قطار پیاده نخواهیم کرد.

ابهام در شیوه محاسبه حداکثر زمان حضور مسافر در مترو

فرنوش نوبخت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج در ارتباط با اطلاعیه مترو مبنی بر ساعتی شدن بلیت مترو گفت: ما نگفته ایم بلیت مترو ساعتی می شود بلکه همچنان بلیت مترو مسافتی است، اگر شخصی از اطلاعیه اینگونه برداشت کرده استنباط درستی نداشته است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران ادامه داد:هر شخصی که وارد شبکه مترو شود ملزم به پرداخت هزینه سفر است و سفر نیز به طور مشخص تعریف شده؛ ورود از ایستگاه مبدا و خروج از ایستگاه مقصد. طولانی ترین مسیری که می توان از ایستگاه مبدا وارد و از ایستگاه مقصد خارج شد حدود 100 الی 110 دقیقه طول خواهد کشید.

وی تاکید کرد: ما در مسافت های کوتاه حسب مسافت کرایه می گیریم ولی حداکثر زمانی که مسافر می تواند در شبکه ما حضور داشته باشد 2 ساعت است.

نوبخت در پاسخ به این سوال که اگر شخصی بخواهد از ایستگاه گلشهر به سمت ایستگاه فرهنگسرا برود زمانی بیش از 2 ساعت در مسیر خواهد بود گفت:زمان سیر قانونی و عادی مترو تهران بین گلشهر تا صادقیه 57 دقیقه است و زمان برنامه ریزی شده ما منطبق بر زمان واقعی است؛ چون اگر قطار های ما با تاخیر به ایستگاهی برسند ما باید زیرساخت و تجهیزات اضافه کنیم و تمام موارد حساب شده است و ثانیه به ثانیه تمام موارد کنترل می شود.

وی در پاسخ به اینکه به نظر می رسد تیم مدیریت زمان سنجی مترو تهران برخی زمان های مازاد را در نظر نگرفته و به طور مثال تغییر خط در ایستگاه شادمان(که در صورت خلوت بودن بیش از 5 دقیقه به طول می انجامد) یا انتظار برخی مسافران برای ورود قطاری در ایستگاه که بتوانند سوار آن شوند(ازدیاد جمعیت در درون واگن ها) را در زمان سنجی نادیده گرفته است وگرنه میزان مدت سفر باید 150 تا 180 دقیقه در نظر گرفته می شد گفت: ما در داخل قطار ها ممکن است کسی را کنترل نکنیم. ما حساب کردیم زمانیکه شما می گویید برای مسیرهای طولانی است!

نوبخت تاکید کرد: محاسبات ما، ما را به عدد 2 ساعت رسانده و اگر ما در اجرای آن به مشکلی برخوردیم هیچ وقت کسی را از قطار پیاده نخواهیم کرد. کسانی که بلیت طولانی مدت استفاده می کنند هنگام خروج از ایستگاه آخر از آنها بدون توجه به مدت زمان، حداکثر کرایه مصوب(1200 تومان) را خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: در شبکه حمل و نقل قانونی وجود دارد. زمان اعتبار حضور مشخص است این منطقی نیست که کسی بتواند صبح وارد مترو شده و آخر وقت از آن خارج شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تاکید کرد: ما سیستمی داریم تا مردم را جابجا کنیم و کنترل ما نیز به صورت تصادفی است.

نوبخت تاکید کرد: این یک روش تصادفی برای کنترل بلیت هاست و اگر کسی بلیت مدت دار داشته باشد اینگونه نیست که اگر در مسیر 4 ساعت در مترو حضور داشت دو پول بلیت از آن شخص کم شود. ما به دنبال جریمه کردن مردم نیستیم. برای هر بار سفر 1200 تومان از حساب همشهریان کم می شود. اگر کسی با تاخیر از مترو خارج شود از او چند کرایه کم نمی شود.

وی ادامه داد: این طرح فقط برای کنترل بلیت ها بنا به دلایل خاص است.

نوبخت در ارتباط با گرانی بلیت مترو و حداقل هزینه بلیت مترو گفت: ما هزینه را به صورت مسافتی با شهروندان حساب می کنیم و حداقل مبلغی که از مسافران دریافت می شود 403 تومان بوده و حداکثر مبلغ 1200 تومان است که برای آن هم جدولی وجود دارد که طبق آن محاسبه می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در پاسخ به افزایش بیش از 20 درصدی کرایه در برخی مسیر ها( به طور مثال مسیر ولیعصر فدک قبل از افزایش قیمت بلیت 500 تومان هزینه داشته و پس از افزایش 835 تومان در همین مسیر از اعتبار شهروندان کم می شود) گفت: این موارد طبق جدول لحاظ می شود و محاسبات جدول نیز بر اساس نسبت به ایستگاه های تقاطعی، سرویس، تعداد ایستگاه ها و .... محاسبه می شود. 

نوبخت در پاسخ به خبرنگار موج مبنی بر افزایش 67 درصدی قیمت بلیت در مسیر میدان ولیعصر تا ایستگاه مترو فدک گفت:این مقدار افزایش قیمت اصلا نداریم و می گویم همکاران این مسیر را چک کنند و من نمی دانم شما چگونه درصد گرفته اید.

وی در پایان گفت: پس از چک شدن نهایی جدول قیمت گذاری، همکاران ما حتما این جداول را در اختیار عموم قرار می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    با سلام

    مترو تهران برای مسیر میدان ولیعصر تا مترو جوانمردقصاب مبلغی در حدود 1000تومان از کارت بنده کسر کنه در حالی که این مسیر نهایتا 23 کیلومتر میباشد لطفا رسیدگی کنید تا حق عموم مردم ضایع نگردد

    جداول مربوط به مسافت و زمان بین ایستگاههای مترو دراختیار نردم قرار گیرد

  • فاطمه

    سلام من از مترو منیریه تا نوبنیاد چیزی حدود ۱۱۰۰ تومان پرداخت میکنم لطفا راهنمایی کنید

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه