English

چگونه اثرات مخرب کار در شب را کاهش دهیم؟

پژوهشگران در تحقیقی یافتند در صورتی که تغذیه افراد در ساعاتی مناسب و به موقع صورت بگیرد می توان از اثرات مخرب کار در ساعت پایانی شب کم کند.

چگونه اثرات مخرب کار در شب را کاهش دهیم؟

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از تک تایمز، محققان انگلیسی می گویند تغذیه به موقع سلامت افرادی که مجبور به کار در شب هستند یا به علت مسافرت های طولانی با به هم ریختگی در خواب مواجه می شوند، تامین می کند.

این پژوهشگران می گویند در صورتی که تغذیه افراد در ساعاتی مناسب و به موقع صورت بگیرد می توان از اثرات مخرب کار در ساعت پایانی شب کاست.

تحقیق مشترک محققان انگلیسی نشان می دهد رعایت این نکته تغذیه ای، به تنظیم هورمون های مختلف و انسولین بدن و بهبود فعالیت های قلبی و عروقی آن در طول شبانه روز منجر می شود.

به گفته دیوید بچتولد استاد دانشگاه منچستر، دشواری ها و چالش های زندگی امروزی فشارهای فراوانی را به انسان تحمیل کرده و سلامت و بهداشت او را در معرض خطر قرار می دهد. در این شرایط اصلاح تغذیه و رعایت توصیه های پزشکان در این زمینه می تواند مشکلات موجود را برطرف کند.

پزشکان فعلا در حال انجام آزمایش هایی در این زمینه بر روی موش هایی هستند که طی ساعات طولانی در شب بیدار نگه داشته می شوند تا به رژیم تغذیه ای مناسب برای افرادی که مجبور به شب کاری هستند، دست یابند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه