English

اعلام جاده های مسدود در سطح کشور/بارش برف در جاده های غرب کشور آغاز شد

به دلیل بارش برف در برخی استان‌ها به راننده‌ها توصیه می‌شود، حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

اعلام جاده های مسدود در سطح کشور/بارش برف در جاده های غرب کشور آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج، به دلیل بارش برف در برخی استان‌ها و احتمال بروز یخ‌زدگی و لغزندگی مسیر ، مه‌‌آلو‌دگی و کاهش دید، به راننده‌ها توصیه می‌شود، حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و از سالم بودن تجهیزات گرمایشی خودرو خود مطمئن باشند.

‌بعدازظهر امروز فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، تهران و استان البرز، همچنین استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

روز دوشنبه با تقویت این سامانه علاوه بر مناطق ذکر شده، سواحل دریای خزر، شمال شرق کشور، شمال بوشهر، بخشی از غرب فارس و غرب اصفهان درگیر این سامانه خواهد بود که پیامد ورودی آن بارش باران، وزش باد شدید و بارش برف در مناطق کوهستانی و مرتفع است.

روز دوشنبه‌ بارش برف و باران، وزش باد شدید و در برخی نقاط کولاک برف در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، شمال شرق خوزستان، غرب فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات و دامنه های البرز در قزوین، البرز، تهران و شمال غرب سمنان و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در ایلام، خوزستان و شمال بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

‌پرترددترین جاده‌های کشور

‌آزادراه قزوین-کرج،‌ آزادراه‌ ‌‌کرج‌-تهران،‌ آزادراه تهران-کرج،‌ آزادراه کرج-قزوین‌، آزادراه ساوه - تهران، آزادراه قم-تهران، آزادراه تهران-کرج، محور پاکدشت-تهران، آزادراه تهران-ساوه و جاده تهران-شهریار، محور شهریار-تهران و محور تهران-پاکدشت‌ ‌در 24 ساعت گذشته بیشترین ترافیک را داشته‌اند‌‌.

‌ممنوعیت تردد به دلیل شرایط بد جوی و شرایط نامناسب فیزیکی راه‌

محور رامیان -اولنگ-شاهرود ‌واقع در استان‌های گلستان و سمنان‌ به دلیل نبود ایمنی کافی، فعلاً مسدود ‌است.

‌محور فرعی شمشک – دیزین، واقع در استان‌های البرز و تهران، ‌تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

محور پونل - خلخال در استان گیلان محدوده قبل از سد شفارود به علت ریزش کوه‌ تا اطلاع بعدی مسدود است.

محور املش-اطاقور واقع در استان گیلان، از مورخ 14 مهر 97 تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

محور سی‌سخت – پادنا واقع در استان کهگیلویه و بویر‌احمد، از مورخ 15 مهر 97 تا اطلاع بعدی ‌به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

محور گنجنامه – تویسرکان‌، واقع در استان همدان‌، از مورخ 25 آبان 97 تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

‌محور سروآباد – پاوه‌، واقع در استان کردستان‌، از مورخ 3 آذرماه 97 تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

‌محور قدیم قزوین- رشت ‌محدوده تونل شیرین سو‌ واقع در استان قزوین‌، از مورخ 16 آذر 97 تا اطلاع بعدی‌، به دلیل ریزش کوه و نبود ایمنی کافی مسدود و مسیر جایگزین کنارگذر تونل است.

 محور فرعی رویان – بلده (حدفاصل وازک تا بلده)‌ واقع در استان مازندران‌ از مورخ 12 دی 97 تا اطلاع بعدی‌، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

‌محدودیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای

در محور کرج – چالوس در محدوده تونل امیرکبیر ‌از مورخ 29 مهر تا 20 اسفند 97، روزهای شنبه تا  سه‌شنبه در حوزه استان البرز (میدان امیرکبیر) از ساعت 22:30 تا 5 روز بعد و در حوزه استان مازندران (مقطع مرزن آباد) از ساعت 21 الی 5 روز بعد‌، به غیر از روزهای چهارشنبه‌، پنجشنبه، جمعه‌، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه‌، به دلیل اجرای عملیات ایمن‌سازی تونل امیرکبیر (شماره 5)‌ محور فوق مسدود‌بوده و تردد از محورهای فیروزکوه و هراز انجام می‌شود.

در آزادراه تهران – کرج واقع دراستان تهران، از مورخ 9 مهر تا 15 اسفند 97، روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت 09:00 تا 16:00 و روزهای چهارشنبه‌ از ساعت 09:00 تا 12:00 ‌غیر از ‌ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه، به‌دلیل اجرای عملیات نصب نیوجرسی مفصلی در رفوژ میانی، حدفاصل کیلومتر 0 تا 500+13، تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

محور دماوند – فیروزکوه (پل دلیچایی)‌ واقع در استان تهران‌، از مورخ 6  آذر تا 30 بهمن 97 ‌روزهای شنبه از ساعت 12 الی 18، روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه از ساعت 7 الی 18 و روزهای چهارشنبه از ساعت 7 الی 12 هر هفته ‌غیر از روزهای پنجشنبه‌، جمعه‌، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه به دلیل اجرای عملیات ایمن‌سازی و تهیه و نصب هندریل پل‌های دلیچایی در کیلومتر 150+44 الی 320+44 ‌تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط  انجام می‌شود.

مسافران می‌توانند برای دریافت اطلاعات تفصیلی راه‌ها و خلاصه آخرین وضعیت جاده‌ها، عدد 141 را به شماره 1000141 پیامک کنند و یا با شماره‌های 141 و 88925252 تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی