English

دادستان کل کشور:

دشمن مانند مگس می‌چرخد تا چیزی را ببیند و روی آن جمع شود

دشمن مانند مگس می‌چرخد تا چیزی را ببیند و روی آن جمع شود و علیه کشور و نظام سواستفاده کند.

دشمن مانند مگس می‌چرخد تا چیزی را ببیند و روی آن جمع شود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در نشستی با رییس و مسئولان دانشگاه آزاد که پیرامون حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات رخ داد، با اظهار تاسف از وقوع این حادثه گفت: تلاش همگان این است که این حادثه از ابعاد مختلف بررسی و منتهی به تصمیماتی شود. لازم است با بررسی دقیق و در چارچوب مقررات، اگر کسی یا کسانی در وقوع این حادثه قصور داشتند میزان تقصیرشان بررسی شود و متناسب با آن‌ها برخورد شود. همچنین این حادثه عبرتی باشد برای این‌که از تکرار آن جلوگیری شود.

وی افزود: از دست دادن انسانهایی که ذخایر و منابع ارزشمند کشورند مهم است البته همه انسانها برای ما محترم اند خصوصا جوانانی که در مراکز علمی تلاش می کنند و امید اینده کشورند لذا برای حفظ این سرمایه ها باید تلاش کرد.

دادستان کل کشورتصریح کرد: این موضوع باید بررسی شود و  مدیران و مسولان بگونه‌ای برنامه ریزی کنند اگر احیانا قصور یا تقصیرهایی در سنوات گذشته انجام شده و احیانا کارهایی که باید انجام می شد که تا به حال انجام نشده فرصتی است که باید مسولان انرا دنبال کنند.

وی افزود: یکی از معاونینم نقل می کرد که در یکی از استان ها که من رفتم دانشگاهی هست که شرایطش خوب نیست لذا مسولین باید تلاش کنند که هم نواقص اینجا را رفع کنند و اگر موارد مشابهی هم در کشور هست آنها را هم برطرف کنند.

حقوق آسیب‌دیدگان و جانباختگان علوم تحقیقات استیفا می‌شود

دادستان کل کشور گفت: عده ای که در این حادثه آسیب دیدند قطعا حقوقی دارند که باید حتما باید مورد توجه قرارگیرد و دستگاه قضایی این آمادگی را دارد که حقوق آسیب دیدگان هم جان باختگان و هم مصدومین  لحاظ و استیفا خواهد شد. اگر کسی قصوری داشته باشد با او برخورد می شود.

برخی مطالبات دانشجویان به حق است 

وی افزود: در دیداری که از محل حادثه داشتم به نظرم رسید که برخی مطالبات دانشجویان به حق است و حتما دستگاه قضایی ابعاد قضیه را بررسی می‌کند و دانشگاه و نیروی انتظامی و قوه قضاییه این موضوع را پیگیری می کنند. در بازدیدم از محل حادثه نشانه هایی دیدم و بنظرم عده ای بدنبال این هستند که پلی برای خود درست کنند که به اهداف خودشان برسند.

منتظری گفت: ما شاهدیم که کوچکترین حادثه‌ای که در کشور رخ می دهد که دشمن می‌خواهد به نفع خود بهره برداری کند. سریع موج سواری می کند و از تجمع چند نفری جعلیات درست می کنند و متوسل به فیلم های گذشته می شوند و گاهی هم از روی رسوایی شان  تکذیب می کنند؛ لذا تاکید می کنم که مسولین امر و دانشجویان می دانند که دشمن بدنبال این است که از این حوادث بهره برداری کند و دشمن مانند مگس می‌چرخد تا چیزی را ببیند و روی آن جمع شود و علیه کشور و نظام سواستفاده کند. جریانات سیاسی اجازه این کار را ندهند.

وی تصریح کرد: جریانات سیاسی و کسانی که نقد دارند در محیط سالم و در فضایی که دشمن نتواند سواستفاده کند انرا بیان کنند. من آن روز می دیدم و تعدادشان اندک بود اما از نحوه برخوردها و مطالب که مطرح می شد دنبال این هستند که بهانه ای را برای دشمن فراهم کنند.

دشمن می‌خواهد از کوچکترین حوادث بهره‌برداری کند

منتظری گفت: دشمن بدنبال این است که از این حوادث بهره برداری کند و دشمن مانند مگس می‌چرخد تا چیزی را ببیند و روی آن جمع شود و علیه کشور و نظام سواستفاده کند. جریانات سیاسی اجازه این کار را ندهند. افزود: بعد دیدم جوانی صحبتی کرده بود و اعتراض می کرد که برخی رسانه‌ها حرفشان را تقطیع کردند لذا رسانه‌ها دقت لازم را داشته باشند.

وی درباره اینکه آیا میزان تقصیر  در  این پرونده مشخص شده است؟ گفت: این موضوع را الان نمی شود گفت. پلیس و پزشکی قانونی اعلام نظر کرده و ممکن است در دادگاه به آن ایراد گرفته شود و مجددا برگردد و کارشناسی‌ها انجام شود.

دادستان کل کشور افزود: زمانی که دادگاه به نتیجه نهایی رسید می شود آن را اعلام کرد که چه دستگاهی و چه کسی چقدر مقصر بوده است. الان آنچه که کارشناسان می‌گویند و پلیس به آن رسیده نظر نهایی نیست و من به دادستان تهران گفتم و سعی می‌کنیم که ان‌شاءالله در اولین فرصتی که قانون اجازه دهد پرونده منتهی به نتیجه نهایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه