English

علیرضا رئیسی عنوان کرد

تغذیه ناسالم از مهمترین عوامل مرگ و میر بیماری های غیرواگیر است

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: 82 درصد مرگ و میرها در کشور ناشی از بیماری های غیرواگیر است که این مساله در تغذیه ناسالم گره خورده است. تغذیه ناسالم از مهمترین عوامل مرگ و میر بیماری های غیرواگیر می توان نام برد.

تغذیه ناسالم از مهمترین عوامل مرگ و میر بیماری های غیرواگیر است

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا رئیسی روز چهارشنبه در مراسم گشایش سومین همایش بین المللی تغذیه در دانشگاه شهید بهشتی افزود: 82 درصد مرگ و میرها در کشور ناشی از بیماری های غیرواگیر است که این مساله در تغذیه ناسالم گره خورده است. تغذیه ناسالم از مهمترین عوامل مرگ و میر بیماری های غیرواگیر می توان نام برد که باید این حلقه را بشکنیم.

وی اظهار داشت:رئیسی با بیان اینکه در کشور 2،5 برابر میانگین استاندارد دنیا نمک مصرف می شود، ادامه داد: در حال حاضر میزان آگاهی مردم از ابتلا به فشارخون بالا حدود 50 درصد است و نمک نقش مهمی در بروز این بیماری دارد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت بحث محصولات صنعتی برای کاهش نمک و چرب های ترانس است که باید کنترل شود. لازم است متخصصان و کارشناسان تغذیه در این زمینه ایده های جدید داشته باشند.

وی اضافه کرد: اعلام فهرست محصولات غذایی آسیب رسان و ایجاد محدودیت تبلیغات آنها در صدا و سیما و بیلبورد از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در راستای کاهش بیماری های غیرواگیر و تغذیه ناسالم است.

به گفته وی، توانمندسازی مادران به ویژه در روستاها در حوزه تغذیه از دیگر کارهایی است که در شبکه بهداشت و درمان در حال انجام است زیرا مادران مدیران خانواده هستند که می توانند نقش مهمی در کنترل بیماری های غیرواگیر و ناشی ازتغذیه ناسالم داشته باشند.

رئیسی تاکید کرد: آموزش تغذیه سالم به عنوان یکی از بسته بندی های خدمتی در شبکه بهداشت ادغام یافته و انتظار ما از کارشناسان تغذیه آن است که با آموزش مناسب سلامت را به جامعه تزریق کنند.

وی اظهار داشت: کارشناسان تغذیه نباید همواره به دنبال ارائه رژیم غذایی لاغری باشند، هدف آن است که این افراد زندگی سالم را به جامعه معرفی کنند و به وضعیت چاقی و فشار خون بپردازند.

جلال الدین میرزای رزاز، دبیر اجرایی سومین کنگره بین المللی تغذیه نیز در این مراسم گفت: تغذیه پایدار برای زندگی شاد و فعال به عنوان شعار امسال این کنگره انتخاب شده است و در واقع تاکیدی بر نقش تغذیه در ارتقای کیفیت زندگی است.

وی افزود: حدود هزار مقاله در 11 محور امنیت تغذیه ای، ایمنی و سلامت غذا، سیاست های غذا و تغذیه و تغذیه ورزشی به دبیرخانه این کنگره ارسال شد و 10 جلسه سمپوزیوم و 10 میزگرد نیز در این گنرگه به بحث و تبادل نظر می پردازند.

رزاز تصریح کرد: بررسی آخرین دستاوردهای پزشکی و تبادل نظر میان اساتید داخلی و خارجی مهمترین هدف برگزاری این کنگره بین المللی است و در واقع فرصت مناسبی است تا علمای علم تغذیه در ایران با آخرین تحولات در حوزه صنعت آشنا شوند.

سومین کنگره بین المللی تغذیه تا 30 آذر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه