English

در پاسخ به موج:

دولت قوانین کارآفرینی استارت آپی را تدوین می کند

مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت کار گفت: دولت قوانین کارآفرینی استارت آپی را تدوین می کند.

دولت قوانین کارآفرینی استارت آپی را تدوین می کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، رحیم سرهنگی در حاشیه همایش روز کارآفرینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سعی می کنیم پیشبرد کسب و کار را تسهیل کنیم و برنامه هایی در این حوزه اجرا می کنیم که بخش کوچک این برنامه ها تسهیلات است.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل اصلی کارآفرینان مسائل مربوط به تسهیلات راه اندازی کسب و کار و اخذ مجوزهایی است که باید از دستگاه های دیگر اخذ کنند.

سرهنگی ادامه داد: اگر بتوانیم سهولت در راه اندازی کسب و کارها را ایجاد کنیم کارآفرینان بیشتری فرصت ایجاد کسی و کار خواهند یافت و البته کسانی که نوآوری داشتند موفق شدند همه این مراحل را به نحو بهتری پشت سر بگذارند.

وی از توسعه کسب و کار فراگیر و توسعه اشتغال روستایی خبر داد و افزود: به نظر می رسد مشکل اساسی همچنان سهولت کسب و کار است و باید قید و بندهای را کم کرد.

مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت کار به ارائه خدمات الکترونیکی به عنوان روش تسهیل گر در توسعه کارآفرینی اشاره کرد و افزود: با روش پنجره واحد بسیاری از روند کارهای کارآفرینی تسهیل پیدا کرده است و در این حوزه بخش خصوصی را ورود دادیم و نیمی از اعتبار صنذوق ذخیره ارزی را پرداخت کردیم و با توجه به افزایش نرخ ارز از ماه آینده میزان وام های پرداختی قابل توجه خواهد بود.

سرهنگی در بخشی از سخنانش به توسعه کسب و کار پرداخت و گفت: در مقوله کارآفرینی به حوزه ای می پردازیم که امکان حضور در بازارهای جهانی را دارند و مرحله تامین مالی را گذراندند و نیازمند ارتباط با یک بازار است.

وی تاکید کرد: اگر کسب و کارها هوشمند باشند می توانند مسیر رشد را به سرعت طی کنند.

مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت کار همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر کارآفرینی استارتاپ آپی و تعداد این کسب و کارها گفت: در دفتر توسعه کارآفرینی بخش کسی و کار دیجیتال داریم و پارادایم توسعه آنها متفاوت با کسب و کارهای دیگر است و دولت قوانین و مقررات این نوع کسب و کارها را تدوین می کند. 

سرهنگی در همین رابطه افزود: وظیفه دولت این است که استاندارد سازی های جهانی را برای کارآفرینان فراهم کرده و در مسیر بازارهای جهانی همراهی و همکاری کار را به وجود آورد و در این رابطه مستقیم ورود نمی کند و باید مشوق هایی را ایجاد کند.

مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت کار عنوان کرد: باید شرکت های تسهیل گر کسب و کارها کوچک و متوسط را به آزمایشگاه های تخصصی و مطابق با استانداردهای جهانی وصل کرد.

سرهنگی در همین موضوع گفت: با کارآفرینان موفق جهان از طریق ارتباط تصویری با کارآفرینان داخلی ارتباط برقرار می کنیم.

وی در پایان گفت: دفتر توسعه کارآفرینی در حال شبکه سازی بین کار کارآفرینان هستیم و هر سال جشنواره کارآفرینان برتر را برگزار کرده و در هر دوره به تعداد آنها افزوده می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی