English

انتقاد امانی از بودجه نامناسب برای مدیریت آب‌های سطحی

یک عضو شورای شهر در مورد ساماندهی آبهای سطحی در صحن علنی شواری شهر تهران به مدیریت نا صحیح مدیریت شهری انتقاد کرد و گفت به دلیل بودجه نامناسب اجرای پروژه‌های این حوزه پیشرفت چشمگیری نداشته است.

انتقاد امانی از بودجه نامناسب برای مدیریت آب‌های سطحی

به گزارش خبرگزاری موج، شهربانو امانی در نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در تذکری در مورد ساماندهی آبهای سطحی، گفت: یکی از مباحث مهم در موضوع آب، مساله‌ مدیریت آبهای سطحی است. با توجه به اطلاعات کسب شده در این مورد طرح عملیاتی و اجرایی وجود دارد اما به دلیل بی توجه و اختصاص بودجه نامناسب اجرای پروژه‌های این حوزه پیشرفت چشمگیری نداشته و در بعضی از مواقع متوقف شده است.

شهربانو امانی گفت: در این راستا با توجه به اهمیت ایمنی شهر و لزوم ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و محیط زیست لازم است توجه کافی و عملی به مدیریت آب های سطحی صورت گیرد. موضوع دیگر که به قدر کافی توجه لازم به آن نشده است حفظ سرمایه‌ها و نگه داشت تاسیسات است. در حال حاضر کانال و تاسیسات موجود بیش از ده هزار میلیارد تومان ارزش دارد که در اثر بی توجهی در طی سالیان گذشته در معرض آسیب و تخریب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: موضوع نگهداشت شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی شامل حفاظت، ترمیم، مرمت، نگهداری و بهره برداری، قطعا موضوعی تخصصی است. در صورتی که در بهترین حالت لایروبی و تمیز کردن آنها مد نظر قرار گرفتند. این اقدامات کافی نیستند و موجب هدر رفت سرمایه‌های موجود می‌شود. نگه داشت باید به صورت کاملا تخصصی انجام شود.

امانی تاکید کرد: با اقداماتی چون پایش، حفظ حریم، جلوگیری از دخل و تصرف توسط سایر ارگان‌ها، نگهداری و ترمیم و مرمت، مجاری و تاسیسات باید در دستور کار حوزه فنی عمرانی قرار گیرد، لذا درخواست می‌کنم در اجرای ماده ۷۳ قانون شوراها مراتب را به شهردار تهران انتقال دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی