English

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:

افزایش ۴۵ درصدی پرونده دانه درشت ها/یکی از افراد تاثیر گذار دستگیر شد و با وساطت یکی از دستگاه ها آزاد شد

حضور پلیس در میدان برای بازدارندگی و برخورد با اخلالگران است و چند پرونده بزرگ که در دستگاه قضایی در دست بررسی است در اخلال بازار و نظام اقتصادی توسط پلیس دستگیر شدند

افزایش 45 درصدی پرونده دانه درشت ها/یکی از افراد تاثیر گذار دستگیر شد و با وساطت یکی از دستگاه ها آزاد شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، سردار مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری در رابطه با برخورد پلیس به سوداگران بازار ارز، گفت: بدون کار اطلاعاتی رسیدن به دانه درشت ها غیر ممکن است و از دی ماه به صورت حضور در صحنه و به صورت نامحسوس وارد عمل شده و چند بخش از پلیس با تمام امکان وارد میدان شدند.

وی افزود: حضور در میدان برای بازدارندگی و برخورد با اخلالگران است و چند پرونده بزرگ که در دستگاه قضایی در دست بررسی است در اخلال بازار و نظام اقتصادی توسط پلیس دستگیر شدند و پلیس پرونده های مهم را آماده بررسی دستگاه قضایی کرده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: یکی از افراد تاثیر گذار اواخر سال گذشته دستگیر شد و با وساطت یکی از دستگاه ها آزاد شد و ما این فرد را رصد کردیم و در هنگام خروج از کشور دستگیر کردیم.

سردار مومنی با بیان اینکه کشفیات کالای قاچاق در سال 96 با افزایش 50 درصدی نسبت به سال 95 مواجه بودیم افزود: این مقدار در پنج ماهه امسال با افزایش 75 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

پرونده های دانه درشت 45 درصد افزایش یافته است

وی خاطر نشان کرد: مجموعه 75 درصد افزایش کشفیات قاچاق ارز ریالی کالای قاچاق است و پرونده های تشکیل شده 5 درصد افزایش یافته و پرونده های دانه درشت 45 درصد افزایش یافته است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: بسیاری از کشفیات کار اطلاعاتی بوده و نه انتظامی و اما در مورد شرایط اجتماعی حاکم موقعیت عرضه و تقاضا به صورت کاذب کمبود ایجاد کرده و با افزایش تقاضا قیمت ها تصاعدی رشد می کند و لازم است در این شرایط سخت چرخه به افزایش قیمت و کاهش تصنعی تولید کمک می کند.

 

در گمرک مستقر می شویم

سردار مومنی همچنین بیان کرد: کشفیات همواره درصدی از ورود کالای قاچاق است و متاسفانه با وجود آمادگی نیروی انتظامی برای استقرار در گمرک هنوز استقرار صورت نگرفته و حضور پلیس به خودی خود نقش پیشگیرانه دارد و موجب کاهش قاچاق می شود و نقش دیگرش کمک به دستگاه های اجرایی است.

وی در مورد 50 درصدی ورود قاچاق از مبادی رسمی گفت: برخی از دستگاه های موافق حضور نیروی انتظامی در گمرک بودند و در نهایت در گمرک مستقر می شویم.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد قمار و شرط بندی های آنلاین عنوان کرد: بسیاری از جرائم مورد شکایت واقع نمی شود.

وی در مورد تلفات جاده ای نیز عنوان کرد: دو درصد تلفات جاده ای کاهش داشته اند و سال 85 تلفات جاده ای 16 هزار نفر با 7 هزار خودرو بود و در حال حاضر نمی توان شرایط را با سال ها مقایسه کرد و در هر صورت یک کشته هم زیاد است و باید تمام ابعاد این موضوع اصلاح شود.

سردار مومنی در مورد گشایش مدارس و تمهیدات پلیس بیان کرد: تمهیدات ویژه ای اتخاذ شده و همه باید تلاش کنند تا در کاهش تلفات جاده ای نقش درست ایفاء کنند از جمله خود رانندگان که لازم است مقررات را رعاست کنند.

وی از افزوده شدن 1000 دستگاه خودرو در آستانه مهر ماه خبر داد و گفت: تمهیدات خاصی پیش بینی کردیم و برای کنترل ترافیک هم در آغاز مهر برنامه ریزی کردیم و با گشایش مدارس و دانشگاه ها ترددها زیاد می شود و لازم است مردم هم بیشترین سطح همکاری را داشته باشند تا آرامش بیشتری برقرار شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه