سرخط خبرها
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • انتقاد وزارت صمت به افزایش بالای قیمت خودرو توسط ایران خودرو
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده
  • ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال
  • نایب قهرمانی تیم‌های ملی در جام هاکی روی یخ روسیه
  • ترامپ مدعی شد بمباران مدرسه میناب و کشتار دانش‌آموزان کار ارتش آمریکا نبوده است
  • خلبان جنگنده آمریکایی: پهپادهای ایرانی با چینشی چون عروس دریایی و سفینه فضایی حرکت می‌کردند
  • شوک بزرگ برای جامعه اطلاعاتی آمریکا: خلبان جنگنده F-۱۵ ساقط شده در ایران برای اولین‌بار ازایران فاش کرد
  • تمهیدات حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در مسیرها و میعادگاه‌های وداع با قائد شهید امت
  • موی‌تای قهرمانی جهان؛ دو فینالیست و ۶ برنز سهم ایران

برخی قانون‌شکنی‌های امروز از دولت سازندگی سرچشمه می‌گیرد

معاون اول قوه قضائیه گفت: برخی قانون‌شکنی‌های امروز از دولت سازندگی سرچشمه می‌گیرد زیرا در آن برهه افراد را آتش به اختیار کردند و آرام آرام قبح زیر پا گذاشتن قانون و عبور کردن از کنار قانون ریخت.

E7Vb0tQL5sqr
به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم افتتاح ساختمان آکادمی تخصصی آمبوزدمان آسیایی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم که در دولت به اصطلاح سازندگی رخ داد، این بود که گفتند نیاز داریم برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها خودکفا شوند و به همین خاطر به برخی برای درآمدزایی میدان دادند و حتی برای این مسئله در بعضی وزارتخانه‌های حساس اطلاعاتی نیز راه باز شد. معاون اول قوه قضائیه افزود: شاید از یک جهت اینکه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها بتوانند خود را تأمین کنند، خوب باشد اما مشکلاتی هم داشت و برخی قانون‌شکنی‌های امروز از دولت سازندگی سرچشمه می‌گیرد. محسنی‌اژه‌ای با اشاره به موضوع‌ حقوق‌های نجومی گفت: در اوایل انقلاب اکثر مدیران ما نیروهای ارزشی بودند و برای مسائل دنیوی مسوولیت نمی‌گرفتند و اگر هم حقوق اضافی دریافت می‌کردند، یا آن را باز می‌گرداندند یا در بخش‌های دیگر هزینه می‌کردند. سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: بعد از گذشت چند سال از انقلاب گفتند امکان اینکه به همه افراد حقوق یکسان داده شود و ارزش کار افراد متفاوت است. از طرف دیگر گفتند چنانچه به این افراد متخصص امتیاز و حقوق بیشتری ندهیم دیگران او را جذب می‌کنند و می‌برند که این یک واقعیت بود. وی با بیان اینکه یکسان نبودن ارزش کار همه افراد درست است، اظهار داشت: متاسفانه برای این قضیه مقرره‌ای نوشتند و براساس آن تعیین میزان حقوق افراد و زیرمجموعه‌هایشان به مجمع‌ها واگذار شد تا آنها تصمیم بگیرند چه مقدار به خود و زیرمجموعه‌های خود، حقوق بدهند. محسنی‌اژه‌ای گفت: وقتی کسی قرار باشد برای خودش یا زیرمجموعه‌اش تصمیم بگیرد ممکن است نه از روی آگاهی بلکه شاید از روی تشخیص یا سلیقه غلط، تصمیم بگیرد و بدون ملاحظه جنبه‌های دیگر تصمیم‌گیری کند. معاون اول قوه قضائیه افزود: آن کسی که امروز در ماه متوسط ۵۷ میلیون تومان حقوق می‌گیرد آن هم فقط از یک دستگاه و ۳۰۰ میلیون تومان وام با نرخ بهره ۴ درصد دریافت می‌کند، اولین ضررش به خود او و خانواده‌اش می‌افتد. وی با بیان اینکه همه چیز پول نیست تا به انسان آرامش بدهد، گفت: همین چند روز پیش یک آقایی برای من نامه‌ای نوشته بود که گفتم درباره آن تحقیق کنند و اگر درست باشد مسئولیت ما خیلی سنگین است. این فرد نوشته بود که جانباز است و ۲۰۰ هزار تومان و نه ۲ میلیون یا ۲۰۰ میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه به مدت ۱۰ روز طلب کرده بود. با خودم گفتم خدایا اگر این نامه درست باشد من باید چه کنم؟ چه طور می‌شود یک جانباز ۲۰۰ هزار تومان قرض‌الحسنه نه «قرض پس نده» آن هم برای ۱۰ روز طلب کرده باشد آن وقت فلان مدیر ما حقوق‌های آنچنانی بگیرد. محسنی اژه ای ادامه داد: اگر مدیرانی وجود دارند که حقوق‌های این‌چنینی می‌گیرند باید به خودشان بیایند و بدون اینکه سازمان بازرسی پیش‌قدم شود این حقوق‌ها را بازگردانند. سخنگوی دستگاه قضا گفت: امروز اگر بخواهیم برای قضیه حقوق‌های نجومی یک مقرری بنویسیم یک بعدی نگاه می‌کنیم یا جامع؟ اگر قرار است درباره این قضیه تصمیم‌گیری شود باید تصمیم درست بگیریم و همه جوانب موضوع را بسنجیم. وی افزود: صندوقی که رئیس قبلی آن می‌گفت زیر ۱۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرد حالا چطور شده که رئیس بعدی ۵۷ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند؟ آیا رئیس جدید هنر خاصی دارد؟  
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه