English

مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش به موج خبر داد؛

آگاهی به دخترانِ نوجوان درباره "ازدواج" برای اولین بار در سیستم آموزشی/دختران نباید خامِ هرگونه درخواست های دوستی شوند

مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش از ارائه آموزش هایی درباره ازدواج به دخترانِ پایه یازدهم و دوازدهم برای اولین بار در سیستم آموزشی خبر داد.

آگاهی به دخترانِ نوجوان درباره "ازدواج" برای اولین بار در سیستم آموزشی/دختران نباید خامِ هرگونه درخواست های دوستی شوند

فرحناز مینایی پور مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرگزاری موج،  به اجرای طرح سواد زندگی برای دختران پایه یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و افزود: در همین رابطه ماده 102 قانون برنامه ششم، تکلیف هایی را برای تحکیم بنیان خانواده بر عهده دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش قرار داده است که برنامه دفتر زنان در این زمینه، ارائه آگاهی های لازم در رابطه با شرایط ازدواج و شناخت طرف مقابل به دانش آموزان است.

مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اطلاع رسانی های کلی و اینکه در چه شرایطی باید ازدواج صورت گیرد، برای دخترانِ نوجوان بسیار مهم است؛ چرا که نباید خام هر کسی و هرگونه درخواست های دوستی شوند. این آگاهی ها در تمام طولِ 12 سال آموزش، به نوجوانان داده نمی شود؛ در حالی که یک ضرورت محسوب می شود و این آموزش ها برای اولین بار در سیستم آموزشی به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

مینایی پور ضمن تشریح طرح های در دستور کارِ دفتر امور زنان، از اجرای طرح "بشری" برای زنان و دختران در سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح آموزشهایی در زمینه بلوغ و سلامت جسمی و روانی به دختران ارائه می شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح مهارت‌ِ گفت و گو بین دانش آموزان، گفت: این طرح قرار است به صورت پایلوت و برای دخترانِ دانش‌آموزانِ شهر تهران از مهرماه سال جاری اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی